Braxenfight - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Braxenfight

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Braxenfight

Hallå, tog äntligen en hyffsad braxen idag. Inget specimen-ex kanske men helt o.k; 2150 gr. Alltid kul med nytt PB. Det roliga med den här fisken var emellertid fighten. Tro det eller ej, men det tog mig 10 minuter att få in den till land. Den gjorde ett tiotal starka rusningar och jag var helt svettig när det hela var klart. Jag trodde helt klart att det rörde sig om en större fisk, så jag var lite besviken när vågen stannade på ovan nämnda vikt. Är det vanligt att braxnar lever om på det här viset? Hursomhelst - fiske är kul!
    Bend or Die!!

Jag har bara vid några tillfällen varit med om att braxen kämpat mer än en plastkasse, men även de gångerna som de "kämpat" har det inte varit någon vidare fight alls...
    Den bäst kämpande jag fått fick jag på pimpel på sommaren, med 0.10 nylon, den vägde 2.5 =)

Om du fiskade i strömmande vatten kan det ju bero på det, alla fiskar som lever i strömmande vatten brukar kämpa bättre...

Kommentera

Nix, stilla vatten.
      Bend or Die!!

Kommentera

har fått 2 braxar i mitt liv när jag var mindre, då tyckte jag iaf att dom stretade på rätt så bra!

Men att gemföra kampen med braxen som att veva in en plastkasse är väl lite väl överdrivet?

Kommentera

Tjenare!

Tog ett gäng braxnar förra veckan över kilot med en topp på 1,8kg. De kämpade inte alls utan bara ryckte till någon gång och flöt sen upp på sidan. Braxen på 1,8kg togs dessutom på ett toppknutet skitspö(25kr), när jag förs såg fisken tänkte jag att det aldrig skulle gå men 10 sekunder senare låg den i håven.

Men visst har jag fått braxen med bra fart i...tog bland annat min PB-braxen på 3250 g i Lödde å och den kämpade ungefär så som du beskrev...där är i och för sig lita lätt ström men det var jäkligt skoj...

Tight lines!!

Kommentera

Det verkar visst vara olika från sjö/å till sjö/å. De flesta braxen jag har fått kämpar som tokar, speciellt de vilda storhanarna.

Kommentera

jag tycker inte braxen kämpar mycket alls särskilt inte de mindre exemplaren hehe de större är mest tunga när de lägger sig på sidan i vattnet!

Kommentera

Efter mina erfarenheter tycker jag braxen kämpar helt okej...Ibland är dom ju helt vilda!
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 019 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art