Adrenalin kick 10+ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adrenalin kick 10+

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Adrenalin kick 10+

Jag å min grabb (6 år)var ner till kusten och skulle meta lite krabbor som vi alltid gör nån gång på sommaren, vi stannade till vid Gullmaren, närmare bestämt där färjan lägger till på Lysekils sidan, krabbfisket blev en hitt för grabben, typ 20 st, medans vi höll på och fångade krabbor och sjöstjänor så stelnade jag till och för blev så en lång stund ,,mina ögon hadde låst sig på en ännda plats i riktning mot färjan, såg jag rätt ? efter en stund så såg jag det igen, en H-öring på ca 2-3 kg som lekte i strömarna från propellrarna från färjan, nu kilade adrennalinet igenom kroppen och frossan kom smygande, tänk fort nu ,ööööhhh fiske spö ,vad har jag för saker me mej? öhhh.
    Tacklingen av mitt lite för klena spö för kustfiske gick med rasande fart, skuggade igenom min allt för klent utrustade draglåda, men hittade en hyvsad spinnare. Redan efter första kassten kom min besvikelse ( Grrr satans himla brännmaneter) hela viken var full av röda brännmaneter, efter bara några vevtag så hängde det långa trådar av nån slemmig typ runt hela spinnaren,gång på gång samma sak, medans jag sen såg öringen hoppa yterligare några gånger så rusade adrenalinet runt i hela kroppen och jag var besegrad, fy vilken kännsla, men det är väl det som gör fisket så himla kul att man alldrig tröttnar på fisket.
    Fast å anndra sidan så var det ju faktiskt inte riktigt därför vi åkte till kusten, (att farsan skulle få ett adrenalin släpp) :-).

/Skit fiske på er.

Hehe låter kul, men jag trodde tråden skulle handla om en gädda på 10+! Där ser man hur det kan bli!

Kommentera

Ja så kan det vara :-), cirkus lika snopen som jag blev, hehehe

Kommentera

Ja jädrar! Sicken listig en! Ta skydd bakom maneterna! Det där hade jag haft svårt att komma över efteråt!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ungefär som att fiska i en put&take sjö när man ser stora fiskar som står i grupper om 30st men vägrar bita på någonting
          Det är inte bara på havet som man kan få bottennapp!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 370 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art