Topplistan reglerna??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Topplistan reglerna???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

det är bara mycket sällan som fisken ej har gått att återutsättas. det är precis lika riskabelt som med vilket fiske som helst. 10 don är inte så mycket som man tror.
    Angling är spännande, skitkul och vi återutsätter all fisk..
    Varför skulle inte det räknas som sportfiske? Vad är det för spån som bestämt det? Det kan ju liknas med trolling, fast på is och att man inte fiskar av lika mycket vatten som vid trolling..
    fundera på den.

Kommentera

men varför anglar man då när man kan ismeta ?????

Kommentera

Det är inte billigare att ismeta.
        Dom flesta som ismetar har oftast även någon typ av modifierade don till hjälp, som dom låter spöt vila på.
        som sagt jag har tillverkat alla mina don själv och det har inte kostat mig många kronor. Jag skaffar nog även en uppsättning små-spön snart. eftersom ismete verkar förbannat skoj, om inte roligare än angling.

Kommentera

Till Tim:

Din kommentar på abborrarna och den stora siken i bildgalleriet:

"hm jag trodde du tog dom på mete men är de fångade på nät har de inte på en sportfiske sida o göra, eller?"

Nätfiske är inte sportfiske och angel är inte sportfiske...

Då skall dem inte vara med på denna hemsida om sportfiske. Eller?
          Senast ändrad av Stizo; 2003-01-12, 13:26.

Kommentera

nä nu jävlar....
            Hur ska du ha det egentligen? först så säger du att det spelar ingen roll för dig om angelfiske är med bland kategorierna, sedan säger du att det inte hör hemma här på sidan?
            Jämnför du angling med nätfiske så har du uppenbarligen inte en susning om hur angelfiske går till, och därmed borde du inte ens uttala dig om saken.
            Hur gammal är du? 12??

Kommentera

Nu ska vi vara snälla mot varann igen ... fotoalbumet är till för alla fiskebilder tycker jag. Ska komplettera med lite fler fält som fiskemetod och sånt när polaren ändå ska fixa till albumet för topplistan.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Du kan ju inte komma där o säga varför ismetar ni inte? Jag tror alla har råd med ismetespön men man tycker fortfarande angling är kul så varför byta om man inte vill
                [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

vad jag har förstått så har ismete inte funnits längre än ett par år så om man hade angeldon före det eller köpt för ett tag sen varför köpa ismetespön också? det är i stort sett samma grejj förutom att man drar in fiske istället för vevar in på rulle å spö.
                  ismete spön blir det inte för ej på ett par år när jag redan har angeldon, och inga pengar

Kommentera

Originally posted by Sebastian
                    nä nu jävlar....
                    Hur ska du ha det egentligen? först så säger du att det spelar ingen roll för dig om angelfiske är med bland kategorierna, sedan säger du att det inte hör hemma här på sidan?
                    Jämnför du angling med nätfiske så har du uppenbarligen inte en susning om hur angelfiske går till, och därmed borde du inte ens uttala dig om saken.
                    Hur gammal är du? 12??
                    Sebastian! Jag tycker du skall läsa först vad som står innan du börjar hoppa på folk...! Jag citerade vad en annan person skrev i bildgalleriet...

Jag skall förtydliga det för dig efter som du tydligen inte fattade:

Detta sa tim i bilgalleriet: """"hm jag trodde du tog dom på mete men är de fångade på nät har de inte på en sportfiske sida o göra, eller?""""

Ser du citat tecknen " ". Du kanske inte vet vad det är???

Han vill att angel skall vara med i topplistan. Men så som det är idag så räknas inte angel som SPORTFISKE...

Fösrtår du nu sebastian hur min kommentar hänger ihop med det han sa i bildgalleriet... Jag tyckte bara att han sa emot sig själv lite!!!

Det ända som jag påstår är att ANGEL räknas fortfarande inte som sportfiske.

Det spelar fortfarande inte nån som helst roll för mig om det finns med i topplistan sen...

Bergamn får ta med Nätfiske om han vill...
                    Det sista jag skrev var: "Då skall dem inte vara med på denna hemsida om sportfiske. Eller?"

Du kanske inte förstår ironin i det hela!!! Sen skrev jag Eller i slutet bara för att markera. Det sista ordet i Tims mening.

Det som nätfiske och angel har gemensamt är att båda räknas inte som sportfiske. Det är det enda...

Sen din kommentar om åldern... "Hur gammal är du? 12??"

Om du vill veta hur gammal jag är så står det i min profil till skillnad från din!!!
                    Senast ändrad av Stizo; 2003-01-13, 20:34.

Kommentera

Originally posted by Sebastian
                      Det är inte billigare att ismeta.
                      .
                      Jag tycker att du skall läsa ordentligt innan du skriver...

Vem har skrivit att det ska vara billigare att ismeta???

Foppa skrev så här:
                      "Men varför anglar man då när man kan ismeta ?????"

Det NEO skrev innan din kommentar var:
                      Till Foppa: Förmodligen för att det är billigare.

Han menade att angling är billigare!

LÄS ORDENTLIGT SÅ BLIR DET INGA MISSFÖRSTÅND!!!
                      Senast ändrad av Stizo; 2003-01-14, 12:44.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 017 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art