Topplistan reglerna??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Topplistan reglerna???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag säger som så att nu under högvintern är det bara dom med motorborr som har mer än 5 angeldon, och man tjänar på att ha max 5 angeldon för att fiska aktivt med än att placera 10 stycken på isen. Jag fiskar själv med 4 stycken nu jag tycker det tärcker för att sedan exprementera med att palcera dom på nya ställen. roligare med aktivt fiske enligt mig
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Till bergman!

Till Bergman---> Det va tydligen många som hade olika åsikter här! Gör så att du gör en enkel röstning så ser du ju hur många som vill och inte vill!
      Gone fishing- will never come back!

Kommentera

Jag brukar vanligen ta med ca 10 don när jag anglar. Brorsan lika många. det är långt ifrån inaktivt, eftersom vi inte har ngn motorborr kan man bli ganska svettig redan efter att ha borrat ett par 200mm's hål i 40 cm's tjock fast kärn is. Jag har sagt det förut och säger det igen. Angling är ej ett latmans fiske för dom som är någorlunda seriösa. Man får flytta runt donen lite då & då för att på så vis leta reda på fisken. Det verkar som om majoriteten av dom som är kritiska till angelfiske inte har någon större koll på hur det går till. Det är knappast någon större skillnad mellan isfiske med spö eller don. Jag förstår att det är roligt att drilla en fisk på spö ute på isen, men det är sällan fiskaren håller i spöt när det hugger (även om det förekommer ibland)
        Ibland har man tur & får fällningar på flera don samtidigt, då gäller det att springa och det kan bli rätt kaotiskt.
        Det finns don som har vev på spolen vilket kan vara skönt när det är riktigt kallt och man inte vill ta av sig handskarna.
        Fast roligast är att tillverka donen själv.
        För dom som inte provat angling kan jag bara varmt rekommendera det.
        Och jag kan nästan lova att när du får syn på det stora krokodiltrynet som blänger upp på dig ur hålet med sin psykopatiska blick, så ändrar nog även den mest kritiske sin uppfattning om det hela.

Kommentera

Jag tycker att det ska räknas för sig !

Kommentera

Originally posted by Sebastian
            Jag brukar vanligen ta med ca 10 don när jag anglar. Brorsan lika många. det är långt ifrån inaktivt, eftersom vi inte har ngn motorborr kan man bli ganska svettig redan efter att ha borrat ett par 200mm's hål i 40 cm's tjock fast kärn is. Jag har sagt det förut och säger det igen. Angling är ej ett latmans fiske för dom som är någorlunda seriösa. Man får flytta runt donen lite då & då för att på så vis leta reda på fisken. Det verkar som om majoriteten av dom som är kritiska till angelfiske inte har någon större koll på hur det går till. Det är knappast någon större skillnad mellan isfiske med spö eller don. Jag förstår att det är roligt att drilla en fisk på spö ute på isen, men det är sällan fiskaren håller i spöt när det hugger (även om det förekommer ibland)
            Ibland har man tur & får fällningar på flera don samtidigt, då gäller det att springa och det kan bli rätt kaotiskt.
            Det finns don som har vev på spolen vilket kan vara skönt när det är riktigt kallt och man inte vill ta av sig handskarna.
            Fast roligast är att tillverka donen själv.
            För dom som inte provat angling kan jag bara varmt rekommendera det.
            Och jag kan nästan lova att när du får syn på det stora krokodiltrynet som blänger upp på dig ur hålet med sin psykopatiska blick, så ändrar nog även den mest kritiske sin uppfattning om det hela.
            Jo det är sant det du säger!
            Själv ismetar jag för det mesta... Men om du skall bedriva C & R så hur hinner du med att kroka fisken snabbt... Om nu du och din bror har 20 st don ute!

Det blir ju lätt att man krokar fisken väldigt djupt. Resultatet av det hela blir en skadad fisk som ej går att returnera till sitt rätta element!

Jag tycker att det inte spelar någon som helst roll om angling finns med på listan!

Jag tänkte bara mest på eftersom det här är en sportfiske sida, och angling räknas ju inte in som sportfiske...
            Senast ändrad av Stizo; 2003-01-12, 11:01.

Kommentera

Originally posted by NEO
              Till JJJ78: Om du kollar i bildarkivet så ser du att det inte bara är sportfiske på den här sidan. Där hittar du bland annat bilder på fiskar fångade i nät.
              Jag hittar inte dem?

Kommentera

Angling är ju ett fiskesätt, precis som spinn o fluga.

Håller inte på med det själv för jag tycker det är för jäkla tråkit men tycker ändå att det förtjänar en egen kategori.

Kommentera

Jag gilla både ismete och angelfiske. och jag kan garentera att hälften av alla som är emot ett angel/ismete platts i galleriet och i topplistan aldrig testat utan bara hänger på de andra för att dom aldrig testat? Vad skadar det att ha ett galleri, ni behöver ju inte kolla?
                  [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Originally posted by Tim
                    Jag gilla både ismete och angelfiske. och jag kan garentera att hälften av alla som är emot ett angel/ismete platts i galleriet och i topplistan aldrig testat utan bara hänger på de andra för att dom aldrig testat? Vad skadar det att ha ett galleri, ni behöver ju inte kolla?
                    Jag har sagt att det inte spelar någon roll om angel finns med!

Men det räknas forfarande inte som sportfiske...

Kommentera

Originally posted by NEO
                      Till JJJ78: Om du kollar i bildarkivet så ser du att det inte bara är sportfiske på den här sidan. Där hittar du bland annat bilder på fiskar fångade i nät.
                      Du sa väl bilder? Det är plural...

Eller finns det fler bilder?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 070 visningar
                      1 gilla