Ruttet hittils - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ruttet hittils

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ruttet hittils

Fy! Aldrig har jag varit med om så kasst fiske som det
    varit hittils. 14 gösar med 4 kg som ströst. 200 gäddor med 2.9 som störst, 15 småöringar, iofs en abborre på ett kg men ändå, jag tänekr itne ge mej förrän jag fått en stor gös!

Det roliga är att en båt var ute för några dagar sen och fick 2 gäddor. 9.7 kg och 7.0 och två gösar 6.2 och 4.1. ska det vara rättvist det samma grejjer använder vi oxå.
    my precious....

I vattnen vi har här skulle jag varit överlycklig om jag fick en gös på 4kg, så var lite mer positiv :P
    /Lelle

Kommentera

Dags at bryta något mönster? Andra beten, andra metodiker etc...
      200 gäddor under 3 kilo är rätt mycket och t.o.m slumpfaktorn borde ha gett dig någon större fisk. Ibland blir fisket statiskt och då gäller det att tänka om.
      Byta från grundfiske till pelagiskt fiske eller vice versa. Testa andra tider på dygnet. Personligen erfar jag att större gäddor är på bettet på förmiddagen, medan eftermiddag och kväll är kasst.

Däng på något hemagjort drag i halvmetersklassen kanske :-)
      Senast ändrad av Danne; 2004-07-20, 12:34.

Kommentera

Gör som jag... våga att misslyckas.. ok inte alltid så kul men desto roligare då det hugger när man expremiterar.

Kommentera

Om du vill fånga storfisk är det viktigt att man fiskar i sådana sjöar som innehåller stora exemplarer. Desto fler desto större chans att du får någonting stort!

Kommentera

Jo men ni vet, precis alla andra har fått större och på exakt samma ställen och på exakt samma grejjer. Jag har köpt äckliga paravander jag hatar och testat men inte hjälper det. Jag har haft en större på men den klev av lik förbaskat. Jag kör på frivattnet, vid uddar, vikar, utanför uddarna och vikarna. Nu jäklar!
            my precious....

Kommentera

För att öka medelvikten på gösarna, köp en Cotton Cordell redfin deep runner. Mina senaste 15 gösarna på den har en snittvikt på 3.4kg.

Kommentera

not a chance här hugger dom i ytan. jag fick en på 4.6, sen klippte gäddan paravanen. blev bara skit kvar av den....
                my precious....

Kommentera

Linålen: Du tror inte att det är slump iblandat där? Jag skulle tro att medelvikten för mig på det betet ligger på en bra bit under kilot..
                  Red fin och ex. Mann´s i mellanstorlek är riktiga gösmagneter, men om man fiskar där det finns mycket smågös är det också de man får på dylika småbeten. Nä, jag vill slå ett slag för större beten till gösfisket. Gärna med lite lugnare gång också, som t.ex westins jätte eller stora Turos Ukko.

Kommentera

Originally posted by Henrik_L
                    not a chance här hugger dom i ytan. jag fick en på 4.6, sen klippte gäddan paravanen. blev bara skit kvar av den....
                    där kan ju vare en av orsakerna, totalvägrar du att köra med ett djupgående bete så skulle det kuna vara en avgörande betydelse.......
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 019 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art