Ruttet hittils - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ruttet hittils

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ibland så gäller gamla Murphy boken bra för fiske oxo:

Harvard Law :
    Under the most rigorously controlled conditions of pressure, temperature, volume, humidity, and other variables, any experimental organism will do as it damn well pleases.

I våras blev det mindre fisk på trolling, nu blir det mycket färre men större. Så prova runt, firrarna flyttar sig i alla dimensionerna, minst.

Nyckelord: prova.

/* Fast mete är fortfarande trevligare än trolling, för mig.

Kommentera

Jag håller med . årets fiske är botten , vår sjö stora rängen som en gång vart gädd paradiset . nu får man högst 3 gäddor per tur o dom ligger väl på 0.5 upp till 4.0 kg . de e botten . vår sjö har numera fått smeknamnet döda rängen och de säger ju en del . hoppas att alla får en riktigt bra fiskesommar och fiske höst . ser mörkt ut för oss bestorpare på den fronten
      Drömmen om 10 kg gös kommer närmare =)

Kommentera

Gammelgäddan:varför är ditt rekord bara 3,5 kg då??

Kommentera

när jag och mina kompisar är ute får vi typ upp mest smågäddor men det har hänt att vi har fått 4 kg . mitt rekord e dock bara 3.5 kg men jag jobbar på det .=)
          Drömmen om 10 kg gös kommer närmare =)

Kommentera

Originally posted by Push-Up
            där kan ju vare en av orsakerna, totalvägrar du att köra med ett djupgående bete så skulle det kuna vara en avgörande betydelse.......
            haha näe knappast. jag har kört med bara djupgående i 3 år och inet fått en gös, ingen annan får på djupgående heller. det är abra min oslagbara otur som sätter käppar i hjulen
            my precious....

Kommentera

Var ute och körde gös idag i min favoritsjö, gick kasst. Jag hade t.o.m. en fullfjädrad guide med mig i båten även fast det var jag som guidade han. Hade trollingspön med räkneverk, ekolod, gps, paravaner m.m. och ändå blev resultatet så tunnt. Har upplevt det sämsta gösåret på länge i år tyvärr.

Vi fick 2 gösar på 6 timmar, var riktigt kasst.

Kommentera

storlek då?
                my precious....

Kommentera

Jag röstar också för att du ska prova cordells "red fin". Häng ett 30g päronsänke ca. 50 cm framför vobblern så går den ned någon -några meter till om du kör sakta.
                  Här i Norrland är gösfisket ganska mediokert. Dock har jag lärt mig en sak och det är att stora gösar tar hellre agn. Visst får man stort på trolling också men då ska fisket vara bra allmänt. I år har det varit ganska trögt, men de stora har kommit på mete med mört eller löja. Vi har fått några stycken över mellan 3 och 3,6kg. Sådana gösar är inga dussinfiskar här uppe i övik direkt.
                  Prova att fiska på platser med grundflak 5-6m där det finns sluttningar ner mot 10m. Leta fisk med lodet och hittar du en grupp med 4-5 så ankra och meta med två spön. Ett tips som kanske låter korkat, men som funkar bra är att fiska med pimpelspö. Fiska vid botten och agna med liten löja eller mört. Ofta så får man fler napp på pimpelspöet, min egen teori är att lockdarren kan göra gösen mer intresserad.
                  Prova mete, det ger resultat. Jag var länge mycket tveksam, men det funkar verkligen.
                  /Mangnus

Kommentera

Originally posted by Gammelgäddan
                    Jag håller med . årets fiske är botten , vår sjö stora rängen som en gång vart gädd paradiset . nu får man högst 3 gäddor per tur o dom ligger väl på 0.5 upp till 4.0 kg . de e botten . vår sjö har numera fått smeknamnet döda rängen och de säger ju en del . hoppas att alla får en riktigt bra fiskesommar och fiske höst . ser mörkt ut för oss bestorpare på den fronten
                    Jag fiskar i samma trakter och har haft bra fiske hittills i år. Du får prova andra delar av rängen, den är ju rätt stor. Sen finns det ju en massa andra vatten söder om linköping som hyser grov fisk. På't igen bara så höjer du säkert pb't innan sommarn är slut.

Kommentera

hehe jag ska nog byta ställe....eller nåt.
                      my precious....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 209 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art