Program för att föra fiskedagbok - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Program för att föra fiskedagbok

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Program för att föra fiskedagbok

Finns det något program ni rekomenderar om man vill föra fiskedagbok ? Har suttit och funderat då man varit ute att det vore nog inte så dumt, efter några år och förhoppningsvis en massa registrerade fångster kanske man skulle kunna utläsa lite vid vilka tider, temperaturer, väderlekar m.m man har fått mest/störst fisk.
    Tacksam för alla tips då jag gärna provar många olika program.

Har bara sett ett som någon här på fiskesnack gjorde reklam för. Det programmet hette något i stil med "fiskedagboken" men var tyvärr av lägre rang.

Vad jag vet finns inga vettiga program till för detta. Har försökt övertala en kompis att ett program åt mig, men han vägrar tyvärr.

Kommentera

De flesta har ju tillgång till Exel eller liknande sk kalkylprogram.
      Det går att göra väldigt utförliga och personliga dagböcker i ett spreadsheet.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

sen så har ju fiskeportalen en fiske logga att ladda ner har inte riktigt fattat mig på den men de kommer nog har inte gett den en riktig chans...
        varför nappar det aldrig?

Kommentera

Jag har micklat ihop ett excelark där jag skriver in allt och får ut staplar där jag ser vilka fiskar som tar på vilka färger vid olika väder och vilka fiskar som tar på vilka typer av beten/fiskesätt. Eftersom att jag inte har råd med termometer har jag nöjt mig med att skriva varmt/kallt efter eget tycke, så den är ju inte så maximerad
          Sen så är den även anpassad efter just de fiskar som finns häromkring där jag fiskar, eftersom att jag inte kan tillräckligt mycket för att göra excel lika flexibelt som man skulle kunna göra om man gjorde ett program från grunden själv.

Har även funderat på att sätta mig och koda ett program istället för att ha ett excelark, eller göra en hemsida som man kan uppdatera direkt med hjälp av telefonen och GPRS/WAP, men har inte orkat.. excelarket funkar ju skapligt ändå..
          Så Microsoft Excel eller motsvarande i Star Office/Open Office är det jag kan rekommendera om du inte känner för att lära dig programmera

De program jag testat som finns där ute har jag inte alls gillat.

När ni ändå pratar om sånt här får ni gärna skriva upp vad det är ni tycker att man ska ha med om man gör en dagbok.. så jag kan uppdatera mitt excelark eller kanske sätta mig och försöka lära mig programmera C# igen om lusten faller på. Är ju alltid roligare att göra nåt som man vet att folk kan ha användning av än å bara göra nåt åt sig själv

/Lelle
          Senast ändrad av LELLE; 2004-07-20, 10:55.

Kommentera

ett fiskeprogram skulle verkligen behövas . ett stabilt . fiskedagboken sägs funka bra men det funkar varken för mej eller andra jag känner . så ett fiske program vore ett tillskott för mej och många andra fiskare.
            Drömmen om 10 kg gös kommer närmare =)

Kommentera

Fishing Log Pro verkar vara ett ganska bra program, på deras sajt finns en demoversion att ladda hem.

Även Fishinsight verkar vara ganska bra, finns en demo även på detta program.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Här är ett program till, jag får inte demon att funka men det ser bra ut på bilderna. Felmeddelande "Run time error 6 Overflow" vad det nu betyder.

Edit: Fick den att funka nu, måste varit nåt fel på första nerladdningen!

Den svenska fiskedagboken har aldrig funkat på min dator trots format C: och olika Windows versioner.
                Senast ändrad av Gösakungen; 2004-07-25, 19:26.

Kommentera

Har en enkel Exelmall du kan få om du PM:ar mig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 014 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art