Abborre på lucky13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre på lucky13

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre på lucky13

Var ute och fiska igår och drog lite abborre på grynor fick upp 10st på runt 0.5kg. Sen fick jag inge mer abborre så jag började fiska efter gäddarunt grynnans ytterkanter på 5 kastet fick jag en 3kgs gädda som jag landa i båten . så jag började trolla på grynnan och då högg det sta på wobblern så jag började veva in jo vad fasen sitter där om inte en abborre på runt 1kg precis när jag ska ta han i håven så släpper hoppar han av wobblern . Så nu har man fått blodad tand så nu ska det köpas abborr wobbler.
    Nån som kan rekomendera en bra abborr wobbler?
    //Jimmy

Rapala countdown i någon av de hetare färgerna är en killer, funkar dessutom bra vid snabbtrolling kring grynnor, grund och liknande, testa!
    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

tja! det beror på hur djupt det är på de stället du vill fiska efter de storabborrarna. stora abborrar är inte lika lättlurade som de små, så välj helst en wobbler med naturliga färger, som t ex efterliknar en mört.
      kör gärna med en ganska stor wobbler på en 10-12 cm, för de stora abborrarn äter helst nors, löja, o mört i den storleken.
      eller så gör du som ja o kör lite jerkbait över de områder om de inte e för djupt då!
      ha deee
      2006 schturabburejsn ur

Kommentera

grabbar grabbar! om du sak ha de stora så meta me små löja + mört! fan va effetivt!

får du bara dessa på halv kgt så hör me lite större betesfisk!
        Dansk: Va fän, vad lige ni aer. Aer ni bröer?
        Nemback: Nej, vi kör med boilies.
        Dansk: Naej, BRÖÖÖÖER!!
        Nemback: Nej, nej, B-O-I-L-I-E-S
        Sedan gick dansken som bara ville veta om de var bröder. Nemback trodde att han frågade om de fiskade med bröd.

Kommentera

När vi kör efter abborre så brukar vi sitta och trolla runt stengrund med rapala wobbler, original, countdown m.m, testar lite olika hastigheter, ibland hugger dom faktiskt när det går förvånansvärt fort.
          Är vi och fiskar runt bropelare m.m kör jag mestadels jigg, shadjiggar i små storlekar brukar funka alltid.

De wobblers jag kan rekomendera är rapalas mindre i ganska naturliga färger, silver brukar alltid funka.

Kommentera

Originally posted by Muppen
            När vi kör efter abborre så brukar vi sitta och trolla runt stengrund med rapala wobbler, original, countdown m.m, testar lite olika hastigheter, ibland hugger dom faktiskt när det går förvånansvärt fort.
            Precis, med snabbtrolling menar jag just snabbtrolling. Testa att bränna på i en 4-5 knop, det retar aborrarna så till den milda grad.

Är du ute efter riktigt stora exemplar så är nog trots allt mete med naturligt agn den bästa metoden. Och använd då helst inte betesfiskar under 10 cm, då även mindre abborrar är glupska!
            Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 123 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uditsen
            av uditsen