fiska på Madeira - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiska på Madeira

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiska på Madeira

Ska åka till madeira den 23 augusti och tänkte lägga ner en dag på fiske efter blue marlin. Någon som varit där och fiskat och vet hur det funkar?

Vet att det kostar från ca 6000Kr för 5 fiskare att hyra en båt en heldag, grejen är det att jag reser med flickvännen så jag vill inte lägga 6 papp på att åka ut och fiska själv. Nån som vet om det finns båtar där som man kan hoppa på som inte bara tar förbokade grupper? Annars får jag låta bli, blir för dyrt
    Det är inte bara på havet som man kan få bottennapp!

Det finns ju andra arter som kanske inte är lika exklusiva och dyra att fiska efter men å andra sidan har andra kvaliteter. Jag tänker på dagfiske efter den mycket läckra matfisken Espada och nattfiske efter Escolar. Säg den fiskens namn så en äkta maderian hör det och saliven börjar rinna på honom. Det är nämligen en formidabel delikatess vi pratar om nu!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

När jag var där (i Funchal) för 5-6 år sedan kunde man för ca 1100:-/person ta en fyratimmars tur med charterbåt och fiska marlin. Hade dock inte ett hugg, och en engelsman som var med hade kört 7-timmarspass (kostade kanske 1800:-) tre dagar i rad utan att få någon fisk.

Kommentera

Jodå, kmelin. En vän till mig arbetar som besättningsman på Ron Cowling's båt, Our Mary. Sist jag hörde hade säsongen varit okej- några flerhundringar i alla fall.

Kaptenen och hans besättning är väl kända och tar saken på allvar; det är ingen jälla turistjolle.

Ta och Googla lite, för jag vet att de har en website. Annars går du och letar rätt på Dustin, som hänger på allvar-siten www. marlinnut.com , på The Marlin Club-boarden här:

Got it? Dustin är kolossalt välinformerad och kan dels nämna varenda fisk i typ hela IGFA-boken, såväl som alla charterbåtar i Madeira. Samma snubbe jobbar i Phuket under vinterhalvåret förresten.

Börja med det, eller så hör jag av mig ifall jag skulle e-träffa honom.
        Senast ändrad av Dr. Rob; 2004-07-16, 19:34.

Kommentera

tack så mycket för infon Dr. Rob ska ta och kolla upp siterna och se om jag får tag på någon av dem
          Det är inte bara på havet som man kan få bottennapp!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 209 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art