Spö avbrutet av gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö avbrutet av gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Herr oregristrerad. PA, jobbar faktiskt just med spön. Och det under massa år. Han vet vad han snackar om. Och jag kan gå i god för att jag vet vad som gäller på rullfronten. I varje fall haspelrullar. Om du är en av dom som gillar skräp. Fortsätt då med det. Kan tipsa dig om billiga Okuma och liknande märken. Där du kan köpa fyra stycken för en tusenlapp.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
      Massa kullager är också farligt. Räcker ju att enda lägger av så är rullen färdig
      Hänger inte med på ditt ressonemang om kullager, oavsett hur många det är så är nog rullen kaputt om ett rasar.
      Det är väl snarare så att det är kvaliten på lagren som är avgörande.
      kalleh

Kommentera

Ursprungligen postat av kalleh
        Hänger inte med på ditt ressonemang om kullager, oavsett hur många det är så är nog rullen kaputt om ett rasar.
        Det är väl snarare så att det är kvaliten på lagren som är avgörande.
        Han menar nog att det finns en del "tillverkare" som trycker in ~10 undermåliga kullager i en haspel för att få den att verka bättre än vad den är.

Kullager säljer!

Kommentera

Ursprungligen postat av Husbehovsfiskaren
          Han menar nog att det finns en del "tillverkare" som trycker in ~10 undermåliga kullager i en haspel för att få den att verka bättre än vad den är.

Kullager säljer!
          Då kan han ju skriva det i stället
          kalleh

Kommentera

Ursprungligen postat av kalleh
            Då kan han ju skriva det i stället
            jamen tänk lite själv...

Btw Jag köpte en abu haspelrulle 454r den låter asa mycket efter ett saltvattens fiske, den började även låta första turen...

Kommentera

Mitt svar till alla som fortsätter att köpa knäckspön. Antingen ettBeast Master, Ugly Stick eller helt enkelt spön som är gjorda för att hålla. Sluta att gynna handlarna med att ni köper grejor som bara är snygga eller nåt vackert namn på. Beast Master är ju väldigt snyggt också. Spara pengar kan väl inte vara nåt fel, eller ?. MVH Gunnar J.
              Lyckades i sommras knäcka ett Beast Master UL, detta under drill av en mindre braxen.. Antagligen hade det redan innan, som foppa skrev blivit utsatt för någon form av skada..
              hur som helst är det bara att ta, och köpa ett nytt spö

><(((*>

Kommentera

Ursprungligen postat av El Crapone
                Lyckades i sommras knäcka ett Beast Master UL, detta under drill av en mindre braxen.. Antagligen hade det redan innan, som foppa skrev blivit utsatt för någon form av skada..
                hur som helst är det bara att ta, och köpa ett nytt spö

Har du inte garantin kvar ? isåfall får du ett helt nytt spö. Plus att när dom gör reklam för hur spöet ska vara så står det om jag minns rätt " näst intill oförstörbart" eller nått åt det hållet, och det måste det hålla för en brax, reklamera det ifall du inte får garantin. För spöet ska tåla HUR mkt som helst enligt reklamen
                bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
                  Har du inte garantin kvar ? isåfall får du ett helt nytt spö. Plus att när dom gör reklam för hur spöet ska vara så står det om jag minns rätt " näst intill oförstörbart" eller nått åt det hållet, och det måste det hålla för en brax, reklamera det ifall du inte får garantin. För spöet ska tåla HUR mkt som helst enligt reklamen
                  Utan pappser ingen garanti.. ibland är det bra att ha ordning på sina grejer .. man lär sig iaf av sina misstag.

Och risken att det var braxen som gjorde av spöt, är nog väldigt liten..
                  Det hade varit med om kanske 30 pass när det hände, så ett fabrikationsfel lär det ju inte vara tal om i detta fall.

Störst risk är nog att jag eller någon annan, någon gång trampat på spöt utan att det just då gått av.

Det är ingen som råkar ha en topp för myckeT?

><(((*>

Kommentera

Herr oregristrerad. PA, jobbar faktiskt just med spön. Och det under massa år. Han vet vad han snackar om. Och jag kan gå i god för att jag vet vad som gäller på rullfronten. I varje fall haspelrullar. Om du är en av dom som gillar skräp. Fortsätt då med det. Kan tipsa dig om billiga Okuma och liknande märken. Där du kan köpa fyra stycken för en tusenlapp.
                    Just det tipset visar just hur okunnig du är. P A har jag inte skrivit skit om, tyckte det framstod rätt tydligt vad jag menade. Ditt inlägg var bara en fånig upprepning av vad nån smartare än du skrev...

[QUOTE=elanen]Herr oregristrerad.

[QUOTE=elanen] Och jag kan gå i god för att jag vet vad som gäller på rullfronten. I varje fall haspelrullar.

Tycker även detta lät lite snurrigt.
                    Har du ingen annan i din omgivning som kan gå i god för dig vad gäller kunskaper i ämnet rullar?
                    Hapselrullar funkar bra men kom ut ur garderoben, stig in på arenan och lär dig mer än du moppsar upp dig om. Tror du blir lite upphetsad av mothugg härinne. Kan det vara därför du skriver som en kråka?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 180 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art