Var inne på Rusta igår och vandrade runt ett tag, och då kom en man med ett avbrutet spö och ville reklamera det, och påstod att han hade fått en gös på 3 kg som knäckte spöt på mitten. Han fick ett nytt spö, men om historien om gösen är sann vet jag inte (han kan lika gärna ha knäckt det i dörren eller nåt men det låter väl glamorösare med en häftig fiskehistoria istället för att berätta om ens egen klumpighet). Men spöt ifråga är väl inte det bästa, ett set för 99 kr (se länken). Lustig fiskehistoria dock! Nån som varit med om att få ett spö knäckt på ett eller annat vis?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spö avbrutet av gös
Collapse
X
-
Spö avbrutet av gös
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
jag knäckte ett spö som liten, hade på en gädda och när den kom nära båten så simmade gädda in under den. Naturligtvis hade jag slirbromsen på väldigt hårt och pang så gick det av.
Försökte inte reklamera det eller något då det inte var värt så mycket.
Sen har jag knäckt ett när jag stod bland buskar och grejs och kastade, när jag skulle hiva iväg betet så snärta jag spöet in i en trädgren och kastade ut hela toppen, det reklamerade jag och sa att det gick av när jag kastade som vanligt. (tilläggas bör att jag bara haft spöet 4-5kast innan det hände) jag fick ut ett nytt iaf =)
Ibland kan det löna sig att ljuga lite
Kommentera
-
jag knäckte ett spö vid dragrodd för nån vecka sen, det spöet man fick i ett av prenumerationserbjudanderna för fiske-feber... det gick av direkt på 2 ställen när jag fick en gädda på 1,5 men gäddan landades iaf, och det är ju det viktiga...
slirbromsen var ställd så mjukt som bara går utan att den börjar vandra när inget nappar, så det var iaf inte mitt fel just denna gången...
jag skickade tillbaka spöet för omkring 4 veckor sen, men har fortfarande inte hört värken bu eller bä från fiske-feber.
Detta var första nappet som jag fick på spöet, inga bottennapp eller så... båda brottytorna var näst intill raka vilket tyder på konstruktionsfel...
Bra att jag kom att tänka på detta... borde nog ringa och kolla upp hur lång tid dom hade tänkt ta på sig...Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
jag knäckte 2 av 5 spön en gång då jag skulle ut på en tur , la dom i baksätet,, fällde tebax ryggstödet å knaaaak, oflytet berodde nog på att de spöregnade å jag hadde bråttom in i bilen,,men så e de, bara att leva me,,, en annan sur grej som har inträffat nån gång e ju att man glömmer låsa draglådan å när man sen ska gå så åker alla drag å prylar ur, åxå en grej man får leva me,,hehe,,,,, Ha De Gött
Kommentera
-
En gädda spräckte spöholken på mitt Ironfeather II så jag blev inte så imponerad av det jag trodde var ett kvalitétspö, men det visade sig att spötoppen hade glidit ut en bit i holken så det blev ett brytmoment. Inte nog med det så slog min polare av spötoppen på spöet dagen efter med sitt spö (Finmotorik som ett kylskåp). Men det var bara att byta spöet som tur väl var. Sedan dess har det fungerat perfekt.Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........
Kommentera
-
Knäckte 2 st spön i måndagsnatt på Nipstadsfisket.
Ett Adexa Tempest 12ft) (Oknäckbart?) Mitt i kastet med ett 110gr sänke (Inge trassel)
Ett Fladen Warbird 14ft i handtaget på ett motthugg (mitt 3:e likadana på lika många turer på samma ställe på spöt)
Kul natt de va då! Fick ilaf 2st laxar 9,42kg och 5,46 kgAbborre 1650gr, Brax 4020gr, Björkna 710gr, Gädda 13420gr, Id 2432gr, Insjööring 4300gr, Lake 4260gr, Lax 23600gr+22300gr, Mört 920gr, Ruda 1530gr, Röding 2120gr, Sarv 1060gr, Vimma 1150gr, Ål 2460gr
Kommentera
-
Det enda spö som vi haft av här hemma var min sambos underbara fladen spö (á några hundra inkl. inkapslad rulle), som hon köpte för att se om hon tyckte om fiske...
Skräpet gick av i handtaget (under rullen) på andra turen... Sen köpte vi riktig utrustning. Själv tog jag hand om fladenrullen och använde för att loda djupet vid ismetet. Den höll en vintersäsong, sen gick plastinnanmätet sönder. Klarade väl inte att hantera en 30 grams tyngd :-)
Annars så har jag bara haft sönder ett par spötoppar i källardörren. Men det kan man kanske inte beskylla spötillverkarna för...
/D
Kommentera
-
Originally posted by Berga
Knäckte 2 st spön i måndagsnatt på Nipstadsfisket.
Ett Adexa Tempest 12ft) (Oknäckbart?) Mitt i kastet med ett 110gr sänke (Inge trassel)
Kommentera
-
Mitt svar till alla som fortsätter att köpa knäckspön. Antingen ettBeast Master, Ugly Stick eller helt enkelt spön som är gjorda för att hålla. Sluta att gynna handlarna med att ni köper grejor som bara är snygga eller nåt vackert namn på. Beast Master är ju väldigt snyggt också. Spara pengar kan väl inte vara nåt fel, eller ?. MVH Gunnar J.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 112 visningar
1 gilla
|