sorgens dag... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sorgens dag...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sorgens dag...

Jag måste få gråta av mig litegrann känner jag. Vad som kunde varit en underbart mysig dag har förbytts i ondska och undergång. Jag förmultnar från insidan...

De två senaste veckorna har inneburit seriös satsning så gott som varje kväll. Mäskkampanjer för dyra studiepengar och en herrans massa cykeltrampande för att sprida ut det hela. Det har dock givit resultat. Tre personbästan har kommit upp, varav Id 2,5 kg...Sutare igårkväll på blyga 1,5 kg...och nu för några timmar sedan mitt livs första Asp...2,3 kg fördelat på en 69 cm lång krabat som gav en skön fight på feederspö.

Såg fram emot morgondagen då filmen skulle in för framkallning, 36 sköna bilder på minnesvärda fångster. Om inte...

Om inte någon färsk jävel till junior (jag) glömt att mata in en film i den förbannade Olympus systemkameran (blir arg av att se den). Jag har haft ett par av mina mest minnesvärda veckor vid älven...men har nu inga konkreta minnen att spara för framtiden, får bara lita på att mitt minne är med mig...

skitfiske på er! Sätt film i kameran!
    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Engångskameror är helt OK, också nallar med kamera duger.
    Sprid riskerna och ta med flera kameror är mitt råd och grattis till
    fina PB:n...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Fyfan vad trist. Att titta igenom bilder på sina fångster är ju halva fisket.
      Grattis till de nya PB:na iaf!
      Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Absolut, de där mörka vinterkvällarna när man plockar fram och dammar av bilderna från årets fisken. Då ser man de största och minns, längtar ut igen.

Tack så mycket, får bli till att putsa de där rekorden igen kommande pass
        Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Grattis till härliga rekord. Det har ju ändå varit värre om det inte blivit nån fisk och du dessutom varit utan film, två katastrofer

Se nu bara till att fixa nya rekord och ha kameran med då! och egentligen är ju huvudsaken att du har minnet kvar, även om det kan va grymt roligt med kort.

/Lelle

Kommentera

Ladda kameran med film nu!!!! (Även om du blir arg av att se den).
            Önskar fortsatt skitfiske och gratulerar till de fina fiskarna!
            Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Man överlever att fiska utan kamera. Du fiskar ju för att tillfredställa en av dina lustar. Det kan inte ens en miljon bilder göra.
              Alla ofångade fiskar är som oöppnade lotter men de fångade tillfredställer ens behov lika mycket som en nitlott. Varför fotografera en nit?
              Av alla fiskar jag dragit genom åren har jag endast en fotograferad.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

tackar för alla kondoleanser!

Lyckades trotsa mina agressioner och ladda kameran igårnatt, nu skall inget stoppa min vilja att bevara mina troféfiskar för att få se dem igen och igen och igen...

Men som ni säger, jag är hellre utan bilder, än fiskarna i fråga. Bara det att det hade varit roligare att kunna dela med sig av sina upplevelser, utan att folk behöver sitta och fantisera och skapa sina egan bilder!

Ut och fiska med er!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                7 svar
                1 526 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34