Jag tycker Westin alltid har haft dålig yt-finish och dålig kvalité sedan 1980-talet, men det är väl bara mina fördomar...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var och handlade lite wobblers!
Collapse
X
-
Ägde en gång en svensktillverkad rödvit Westins jätte. Det flöt första dan. andra dan var den svävande sen gick den i botten. Samma sak nästa sommar .. och nästa ... och... Efter några år satte jag fast den i botten. Där ligger den än, saknad av ingen. Ingen fisk hade ens en tanke på att bita i den påken.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Originally posted by Muppen
Allmana_mini: Mats heter jag.
Bosse B: Jag trodde att de nya höll bättre kvalité, verkar så i lacken i alla fall, hårdare lack, men hål de kan de säkert bli i dem, lagomt less man blir när det är hål i en wobbler efter en gädda.
Man kanske skulle ta och behandla dem i förebyggande syfte då, är det epoxylack man bör lägga på ett lager av eller?
Förresten är det någon som provat den självlysande vita ?
Hu har ditt fiske varit hitills? Mitt har itne varit bra iaf..Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg
Kommentera
-
Alessandro: Ja finishen skulle kunna vara bättre men fångar dom fisk så spelar det inte så stor roll för min del, det är fiskarna som ska gilla den.
Allmana_mini: Nej jag är inte inblandad i bandy längre. Vad heter du då ? Var brukar du fiska ? Jag har haft sådär fiske, ingen riktigt stor gädda än i år heller, 5,8 fick jag en på för en vecka sen, sen abborre på 1,6 fick jag dagen före. Ikväll blev det en abborre runt kilot.
Kommentera
-
Alessandro: Ja finishen skulle kunna vara bättre men fångar dom fisk så spelar det inte så stor roll för min del, det är fiskarna som ska gilla den.
Allmana_mini: Nej jag är inte inblandad i bandy längre. Vad heter du då ? Var brukar du fiska ? Jag har haft sådär fiske, ingen riktigt stor gädda än i år heller, 5,8 fick jag en på för en vecka sen, sen abborre på 1,6 fick jag dagen före. Ikväll blev det en abborre runt kilot.Senast ändrad av Allmana_mini; 2004-07-14, 00:16.Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg
Kommentera
-
Appropå billiga wobbler. Ni har inte prövat de där amerikanska som säljs utan krok för 40-60kr styck. Jag köpte på mig ett bra gäng när de introducerades för sådär 5-6år sedan o kostade 20-25kr styck. De har faktiskt fångat ganska bra. Men Biltemas små djupgående har varit ännu bättre, har faktiskt aldrig blivit utan fisk på dessa. Bara man byter ut ringen i skeden till en som inte vill käcka fast på snedden eller klämmer fast en bit tafs direkt i öglan.
Jag har faktiskt bara ägt en köpt wobbler som funkat bättre. Det var en gammal Hi-Lo kopia i trä köpt någon gång på 60talet som jag fick av svärfar. Aldrig använd i originalförpackning. Hann bara använda den ett fåtal gånger vid draggrodd o då var det den wobblern som slog de andra med hästlängder. Sedan körde jag fast den... SÅ här i efterhand så var det nog jäkligt dumt att överhuvudtaget använda den.
MikaelSenast ändrad av Mikael_71; 2004-07-14, 01:24.
Kommentera
-
Edsbyn, du vet vem jag e...
isåfall kommer jag aldrig förlåta dig för att du inte ringde mig när du va i Valbo
va ju en lustig information att du fiskade isf.. :P
/Lelle
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 014 visningar
1 gilla
|