Var och handlade lite wobblers! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var och handlade lite wobblers!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tycker Westin alltid har haft dålig yt-finish och dålig kvalité sedan 1980-talet, men det är väl bara mina fördomar...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ägde en gång en svensktillverkad rödvit Westins jätte. Det flöt första dan. andra dan var den svävande sen gick den i botten. Samma sak nästa sommar .. och nästa ... och... Efter några år satte jag fast den i botten. Där ligger den än, saknad av ingen. Ingen fisk hade ens en tanke på att bita i den påken.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Köpte lite wobbler idag och min Westins Jätte kostade 79

Jag tog en röd vit så vi får se hur den går, den ska vara flytande men då får vi se
        Fiske är en livstill och mete är en religion

Kommentera

Originally posted by Muppen
          Allmana_mini: Mats heter jag.

Bosse B: Jag trodde att de nya höll bättre kvalité, verkar så i lacken i alla fall, hårdare lack, men hål de kan de säkert bli i dem, lagomt less man blir när det är hål i en wobbler efter en gädda.
          Man kanske skulle ta och behandla dem i förebyggande syfte då, är det epoxylack man bör lägga på ett lager av eller?

Förresten är det någon som provat den självlysande vita ?
          Det är inte så att du är inblandad i bandy?? Tror nästan jag vet vem du är nu..

Hu har ditt fiske varit hitills? Mitt har itne varit bra iaf..
          Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Alessandro: Ja finishen skulle kunna vara bättre men fångar dom fisk så spelar det inte så stor roll för min del, det är fiskarna som ska gilla den.

Allmana_mini: Nej jag är inte inblandad i bandy längre. Vad heter du då ? Var brukar du fiska ? Jag har haft sådär fiske, ingen riktigt stor gädda än i år heller, 5,8 fick jag en på för en vecka sen, sen abborre på 1,6 fick jag dagen före. Ikväll blev det en abborre runt kilot.

Kommentera

Alessandro: Ja finishen skulle kunna vara bättre men fångar dom fisk så spelar det inte så stor roll för min del, det är fiskarna som ska gilla den.

Allmana_mini: Nej jag är inte inblandad i bandy längre. Vad heter du då ? Var brukar du fiska ? Jag har haft sådär fiske, ingen riktigt stor gädda än i år heller, 5,8 fick jag en på för en vecka sen, sen abborre på 1,6 fick jag dagen före. Ikväll blev det en abborre runt kilot.
              JAg heter Patrik Olsson, Brukar fiska i Tungsen å vägnan till mestadels, jag har bara fått 2 stycken på 4 som bäst.. Riktigt dåligt...
              Senast ändrad av Allmana_mini; 2004-07-14, 00:16.
              Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Appropå billiga wobbler. Ni har inte prövat de där amerikanska som säljs utan krok för 40-60kr styck. Jag köpte på mig ett bra gäng när de introducerades för sådär 5-6år sedan o kostade 20-25kr styck. De har faktiskt fångat ganska bra. Men Biltemas små djupgående har varit ännu bättre, har faktiskt aldrig blivit utan fisk på dessa. Bara man byter ut ringen i skeden till en som inte vill käcka fast på snedden eller klämmer fast en bit tafs direkt i öglan.

Jag har faktiskt bara ägt en köpt wobbler som funkat bättre. Det var en gammal Hi-Lo kopia i trä köpt någon gång på 60talet som jag fick av svärfar. Aldrig använd i originalförpackning. Hann bara använda den ett fåtal gånger vid draggrodd o då var det den wobblern som slog de andra med hästlängder. Sedan körde jag fast den... SÅ här i efterhand så var det nog jäkligt dumt att överhuvudtaget använda den.

Mikael
                Senast ändrad av Mikael_71; 2004-07-14, 01:24.

Kommentera

Edsbyn, du vet vem jag e...
                  Kom inte å säg att du är muppen som i Muppen, som i den mupp jag träffade i lördags kväll..
                  isåfall kommer jag aldrig förlåta dig för att du inte ringde mig när du va i Valbo

va ju en lustig information att du fiskade isf.. :P

/Lelle

Kommentera

LELLE: Jodå det är nog rätt Mupp det, hade jag haft ditt nummer hade jag ringt, skynda dig dit så kanske du hinner få dig nån wobbler du med, fanns ju ett gäng kvar när jag var där.

Kommentera

Är ju inte direkt så det ligger runt knuten. kostar ju två vobblers bara å åka dit å tebax

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 014 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art