Vertikaljiggning efter Gös på hösten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertikaljiggning efter Gös på hösten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • BigF
    replied
    Det var som... Grattis!! Kan du dela med dig lite om tekniken?

    Lämna en kommentar:


  • gryckel
    replied
    Va ute igår, 17 gös på 2 man med topp på 3.2 kg Fortsätt nöta på bara så lossnar det!

    Lämna en kommentar:


  • amazonic
    replied
    va ute på väringen idag o fiska gös för första gången,även första gången som jag prövar på vertikaljigg.
    fick upp 2st o tappa 1=) riktigt roligt fiske.

    Lämna en kommentar:


  • BigF
    replied
    Ok, tack för svaren!! Då är det väl bara att nöta på... Blir bara så frustrerad när man ser hur dom granskar jiggen hur länge som helst utan att hugga.

    Lämna en kommentar:


  • byggarn
    replied
    Precis som Mikael säger blev man grundlurad ibland av de så kallade expertutlåtandena när vertikalfisket dök upp.
    första höstfisket blev en stor besvikelse även för mig,ibland går det faktiskt att få en del fisk,men det kommer aldrig ens i närheten av försommarfisket...eller ens sommarfisket,eller vårfisket...

    Lämna en kommentar:


  • tre S
    replied
    Hejsan Henrik!
    Kommer ihåg vår första höst med vertikaljigg. Hade läst att gösfisket bara blev bättre och bättre ju kallare det blev i vattnet och såg verkligen fram emot hösten.
    Gissa om jag blev besviken!
    De blev hur tröga som helst.
    Nu har vi kört ett par höstar och erfarenheterna är väl såna att det går att få fisk men de är trögare.
    Fiska långsammare, gärna med nors eller jiggar med lite rörelse.
    I regel går gösen ut på lite djupare vatten. Vi brukar fiska mellan 8-11 meter. Djupare än 11 meter går vi aldrig eftersom C&R funkar dåligt då. Ska du ha en matfisk med hem kan du testa djupare. 14 meter är nog det djupaste jag fått på.
    Annars funkar det pelagiska fisket långt in på hösten oxå.
    Men efter de första frostnätterna kan gösfisket vara ganska så lamslaget. Beroende på temp brukar det dock komma igång lite igen efter ett par dar.
    Vi brukar jigga till november så häng i ett tag till!
    Mvh Micke

    Lämna en kommentar:


  • BigF
    started a topic Vertikaljiggning efter Gös på hösten.

    Vertikaljiggning efter Gös på hösten.

    Är ny för i år på VJ fisket och har blivit grymt biten. Som bäst har jag och grabben haft mellan 7 och 9 Gösar per tur (C&R på dom flesta). Men tränden det senaste har inte varit bra! Färre och färre hugg och senast kom första bomturen. Detta trots att väldigt många fiskar granskar jiggen. Senast skyggade dom inte ens när man ryckte lite desperat i jiggen......
    Testade det mesta i jiggväg och 3 olika doft medel utan att det hjälpte!

    Är det lika bra att en glad amatör packar ihop prylarna för i år, eller har ni några tips för att lura dom även under hösten??

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
14 896 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art
 
Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
22 svar
3 185 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Nextline  
Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
9 svar
952 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
26 svar
8 366 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Kr0nbl0m  
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
12 svar
2 665 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Arbetar...
X