Wobbler för Gäddtrolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wobbler för Gäddtrolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wobbler för Gäddtrolling

Hej,

Vi har just nu en grymt bra fiske på Alien Eels och Bullar som vi trollar. Dock är det ju alltid kul med variation söker därför tips på wobblers / andra beten för gädda. Sjön är extremt klar och djupen varierar mellan 0-29 meter. Skulle gärna få tipsen fördelade per meter

0-3

4-6

6+

Som ett exempel.

Har lite samma erfarnhet. Fått mest kontakter på Alien eels på dom få hösttrollingturer man vart ute på. Haft många olika wobblers ute samtidigt men dom har ofta föredragit gummi. Har inte så stor trollingerfarnhet utan tänkte utöka den i höst här. Kör en del i liknande sjöar med klart vatten. Tänkte pröva Jake 10" samt andra lite större wobblers här i höst. Big game 12" tänkte jag köra med på det grundare, sen Jake å sen nåt gummi närmast båten., Har inte hittat nån bra STOR wobbler än som går lite djupare. Kanske nån annan som kan tipsa om det?

Kommentera

Ursprungligen postat av krizz Visa inlägg
      Har lite samma erfarnhet. Fått mest kontakter på Alien eels på dom få hösttrollingturer man vart ute på. Haft många olika wobblers ute samtidigt men dom har ofta föredragit gummi. Har inte så stor trollingerfarnhet utan tänkte utöka den i höst här. Kör en del i liknande sjöar med klart vatten. Tänkte pröva Jake 10" samt andra lite större wobblers här i höst. Big game 12" tänkte jag köra med på det grundare, sen Jake å sen nåt gummi närmast båten., Har inte hittat nån bra STOR wobbler än som går lite djupare. Kanske nån annan som kan tipsa om det?
      Ålarna har verkligen varit grymma iår. Vilken färg på Ålen har gett dig bäst? I vårt fall är det Golden Ambulance vilket känns knepigt i en sjö där alla säger "fiska med lugna naturliga färger"

Kommentera

Strike Pro Giants i färg 114 är ett hett tips. båda 4:an och 8:an... Dom levererar alltid bra! Även Pikefärgen är bra...
        /Team Perax, Jon Persson
        http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Tjena!
          Jag delar in alla mina trollingwobblers i tre kategorier.

0-3meter: Bomber 17A, Strike Pro Giant, Salmo Skinner 20cm, Westins Jätte 17cm, Strike Pro Pike Buster 16cm
          3-5meter: Zalt 19cm sjunkande, Westins Jätte 23cm, Believer 20cm, Savagear Butch 21cm, Dunwright depthcharge 28cm, 4-plal liplure lowrider
          5-7meter: Nils Master Invincible 25cm, Strike Pro Giant Deep Diver, Musky Innovations Deep Invader 25cm, Bulldawg Super Magnum, Dunwright Depthcharge 36cm

Sedan har jag ett stort gäng handgjorda beten av bland annat wolfcreek och Roach Master som fångar bra med fisk.

Betet som jag fångat mest trollinggäddor på är utan tvekan Nils Master 25cm. Dock så har ju skeden en förmåga att gå av ibland på dessa wobblers.
          Senast ändrad av EuroPike; 2011-10-14, 14:34.
          Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Lysande tack. För övrigt finns det något bra sätt att beräkna hur linmängd påverkar djupet på en wobbler?

Kommentera

Mest fiskat med neutrala blåa/gröna färger på ålen. Genomsyrar hela mitt fiske med lite neutralare färger iofs. Känns bäst när detär klart vatten. Ålarna ska få mer chanser i höst. Fins nog en del att utforska där.

Kommentera

Westins olika modeller med utan bly kommer att funka på alla olika djup, färger blå eller grå.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 010 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art