Scierra Vs. Geoff Andersson Vs. Goretex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scierra Vs. Geoff Andersson Vs. Goretex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror inte att Geoff har så stora kostnader för sponsring och så som t.ex. många märken som kör med GoreTex material, kanske därför som inte många expeditioner och kända människor inom de ämnena använder Geoff, samt att dessa plagg kanske inte tål extremkyla på t.ex. Antarktis eller vart nu än expeditionerna leder.

Jag har använt mitt Geoff-ställ här i Sverige utan problem (förrutom lite läckage vid dragkedjorna) året runt, inte direkt soliga sommardagar, det blir alldeles för varmt. På vintern är det bara att ha ett fleeceunderställ under så klarar man sig hur bra som hellst.

Kommentera

Jag har också stått o vägt på vad jag ska köpa GA eller Scierra, för min del blev det Scierra, är väl inte kanon nöjd med kvaliten på dessa kläder, tyget är så tunt och hårt så sömmarna hamnar utanpå tyget sen när man springer runt i skog och snår mm. så slits sömmarna av, har reklamerat ett par brallor.

Tror ju personligen att GA är väldigt fina kläder men man får nog pynta rätt bra för märket.

Ang. vatten pelartryck vad kläderna ska tåla så är ju Scierra överlägsen, GA 2000mm tycker detta låter lite dåligt, Scierrakläderna jag köpte tål mer än 10000mm. Har suttit o metat många gånger i regn utan att bli blöt.

GA:s kläder verkar vara tjockare så dom lär vara bra mycket varmare.

Scierras är tunnare och luftigare bättre vid anv. vår och sommar, blir det lite kallare får man ta på sig underställ.

Tidig vår, sen höst och vinter är det endast flyoveral som gäller för mig det enda som är riktigt varmt och gott.

Kommentera

Nu era freaks lyssna på detta. Vill ni ha grymma kläder till bra priser? Saken är att T&P outdoor gör mycket bra kläder för ett helt annat pris. Deras Discovery "set" Ha ranvänts flitingt av ander åkerman "lärare på viltvårdsprogrammet" under 2år. Han har inte haft några som helst strul med byxorna. Då snackar vi om en kille som tillbringar mer dagar ute i skogen än många andra på ett år. kolla in www.itab.se där hittar ni kläderna. Jag har själv ett par byxor. Är mycket nöjd. Slitstarka och vattentäta.. Andas bra men till ett lågt pris.
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

linu_z, jag förmodar att det är detta ITAB du menar : http://www.idefixteko.se/ ?

Kommentera

Även jag kan rekommendera ITABs prylar. Deras fjällbyxa är fruktansvärt prisvärd.

I övrigt så tycker jag att man ska kika utanför fiskevärlden om man vill ha bra kläder. GA i all ära, men jag skulle hellre välja ett beprövat märke; tierra, klättermusen, arcteryx, marmot etc. Sen finns ju också Lundhags, fjällräven mfl om man vill ha liiiite lägre priser.

Kommentera

härkila!

Tja! jag kan rekomendera Härkilas kläder jag fiskar och jagar hela hösten och jag har inga problem med deras plagg!

Kommentera

Kan bara hålla med Linu_z och Raven! Mitt allväderställ köpte jag för drygt 8 år sen och inte behöver jag slänga det än. Det används i genomsnitt 50 heldagar per år i alla väder och årstider med eller utan förstärkningsplagg under.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Hej.
                  Köpte GA:s Urusbyxor i höstas och jag måste bara säga att bättre har jag aldrig haft. Sköna och genomtänka.
                  Dyra, ja . En aning varma om sommaren men med den pisssommaren vi har här i sverige så spelar det ingen roll.
                  Mina måste nog vara av nyare model för jag har då inga dragkjedjor som läcker (för övrigt finns dragkjedjorna bara längst ner vid vaderna på mina byxor)

visst kan man hitta billigare icke märkeskläder som är nästan lika bra och det är ju bara att gratulera dem som gör det, men många gånger får man ju faktiskt det man betalar för.

Jag råkade hitta en jaktjacka en gång på en mässa och den kostade kanske 500 spänn mindre än kända märken men den har verkligen varit kanon. I ur och skur i 12 år har den varit helt vattentät under hela jaktdagar,speciellt ni som också är hundförare vet vad jag snackar om.
                  Buster L och jag är polare!

Kommentera

Har GA set och har inte haft några som helst problem med det. Mycket nöjd, vatt ute 10h i ösregn/hagel utan problem med att det skulle gå igenom fukt. Kanon om man ska röra på sig under fisket, men ska man bara sitta still i en båt en hel dag är det bättre med en overall.

Kommentera

Har ett set Scierra Aquatex (ett av Berras reklamtrick). Jackan släpper igenom väta i axlarna vid regn. Dessutom missfärgas materialet lätt. Är dock nöjd med förstärkningen på knä och i baken på byxorna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34