Tar upp min i november.. Tänker utnyttja varje timme/dag av höstens fantastiska fiske!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dags att dra upp båt'n?
Collapse
X
-
Gardefors för sjutton håll ut, Om några veckor så börjar dom 2 bästa gäddmånaderna, oct å nov. och havsöringen
Har tom. sågat lös båten med motorsåg och dratt upp den med bil ur vaken, slog till å blev svinkallt i slutet av nov. I ungdomen va vi även ut å fiska å jaga i snöoväder i mellandagarna (perfekt alarväder).
Och du säger redan nu:
T T T T T T kläder, min kära vän, Kläder. Finns inget dålig väder bara dåliga kläder.kylan bara är för mycket.Senast ändrad av Exxet; 2011-09-18, 19:38.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Älskar fisket på hösten!
Visst är det kallt, blött och surt. Men det är det värt.
Du har sjön för dig själv, vattnet är i regel klarare och naturen exploderar i alla möjliga färger.
Det brukar även vara bra fart på fisken.
Efter att ha fått hacka loss båten några gånger och kört ut trailern på isen närmast land för att få upp den, har jag nu lärt mig läxan. Båten står på trailern, laddad och redo.
Grannen, som bara fiskar abborre mitt i sommaren, kom förbi en dag i December i fjol. Jag blev idiotförklarad när han insåg att jag faktiskt förberedde båten inför en tur på Vänern nästkommande dag.
Men jag kontrade och sa: -Det är bara fjollor som endast fiskar på sommaren. Riktiga fiskare öser inte ut vattnet innan en fisketur, de skottar ur snön!
Mvh Micke
Kommentera
-
Verkar ju vara enade svar, men såg nu att dels är det ju 19/9 idag så är jag förkyld och fiskekortet går ut 1/10 så det blir nog att köpa dagskort hädanefter och då blir det ju inte så ofta men nån mer gång får man väl ge sig ut!
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
Brukar försöka ta upp så nära isläggning som möjligt (brukar vara i början av December här i Mälaren). Har hänt ett par gånger att man hållit ut ett par dagar för länge och fått hacka sig ut ur hamnen då isen redan lagt sig där.
Sen är det iläggning efter samma princip fast omvänt
. Med lite tur är båten på land bara ca 3 månader.

Webb - www.teamtrogdor.se
Blogg - blog.teamtrogdor.se
Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor
Kommentera
-
Jag har båten på trailer men fiskar gör jag tills det absolut inte går att få ner båten i något vatten.
//C
Kommentera
-
Verkligen!Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inläggDra upp båten? är du inte klok eller? Den ligger i tills den fryser fast.
Jag har haft båten vinterförvarad PÅ isen de senaste två åren! På det sättet slipper man ta upp/lägga i! När isen blir nån dm tjock så lyfter man bara på den och skickar under ett par reglar och lägger över en press. Men då krävs det ju såklart att man har en lika liten båt som jag
Man får vara med lite när isen släpper sen också så att båten inte flyter iväg!
Kommentera
-
Har oftast båten i året om, flyttar den bara till andra sidan ön där det är lite mer sjö för där lägger sig isen nästan aldrig.-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 229 visningar