Daiwa Capricorn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Capricorn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Capricorn

Efter att det kommit upp 3 nya sälj-annonser av fol som vill sälja sina Daiwa Capricorn-rullar som alla är nya, kan man ju börja undra om det är något fel på dessa?
    Kan det vara en slump att det i skrivandes stund ligger 3 st sådana rullar till färsäljning av de 5 annonser som finns på startsidan här?

Varför säljs dessa rullar?
    Vad är felet? :P

><(((*>

Ok jag ska berätta!

Efter någre kast så börjar det rassla i rullen det är dreven som redan är upprostade och bromsskivorna ger sig efter andra fisken osv... Nej troligtvis mer en tillfällig het men man börjar ju undra som du säger... Men visst det är bara en seriös multi som håller i längden...
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Jag har en Capricorn 4000 som jag är riktigt nöjd med, skall använda den på Andamanöarna i mars 2005 när vi skall fiska GT samt annant snabbsimmande.
      Jag är även sugen på att skaffa en mindre Capricorn i typ 2000 eller 2500 storlek, dock så kostar de ju 1000:-/st i USA. Det svenska riktpriset är ganska löjligt. Tur att Attitudebaits kommer och roddar om lite på marknaden.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Såvitt jag förstått det rätt, tänker åtminstone en av säljarna uppgradera sitt fiske till att ske med multirulle.
        Vad ska han med haspelrullen till i så fall?
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

hehe visst är det i så fall onödigt.. men det är ju lättare att sälja något om man har ett bra sva på varför man säljer det..
          inte för att jag misstror någon, men vem vet om det är den räta anledingen?

Två av rullarna är ju i stort sett helt sprillans nya och den tredje är vad jag minns 2 månader gammal..
          Klart man börjar undra

><(((*>

Kommentera

Re: Daiwa Capricorn

Jag och muSashi har varsin annons på Daiwa rullarna. Det beror på att vi beställde våra från samma kille och fick dom typ samtidigt. I hans fall är det så att han köpte en sån och en Shimano Stradic och nu har insett att han bara behöver en av rullarna, och därför säljes den andra. Som du kanske sett har han båda sina till salu, och när den ena gått så behåller han den andra.

I mitt fall handlar det bara om impulser - som vanligt. Jag har snöat in mig på hur coolt det verkar vara med multirullar, och vill därför ha en sådan. Jag är dock för fattig för å ha råd med sådan utrustning, och tvingas därför att sälja mina nya supergrejer =/ Trist, men så är det... och man kan ju alltid köpa nya såna grejer sen när man fått pengar till det =)

När det gäller den tredje annonsen så vet jag inte. Hans rulle är iaf 2 månader gammal står det, och alltså inte i samma bra skick som våra skulle jag tro. Han är således inte kopplad till mig och muSashi på nåt sätt.

Nåja, nu vet du i alla fall hur det ligger till =)

PS. Nej det är inget fel på rullarna, dom funkar kanon. Drgo senast igår massa borre med den. Och har även tagit gädda på över 4kg. Underbar rulle =)

Originally posted by El Crapone
            Efter att det kommit upp 3 nya sälj-annonser av fol som vill sälja sina Daiwa Capricorn-rullar som alla är nya, kan man ju börja undra om det är något fel på dessa?
            Kan det vara en slump att det i skrivandes stund ligger 3 st sådana rullar till färsäljning av de 5 annonser som finns på startsidan här?

Varför säljs dessa rullar?
            Vad är felet? :P

Kommentera

#El Crapone
              Har även försökt sälja min Stradic men var inget som nappa på den till det priset fast den e helt ny aldrig använd, så nu säljer jag ut min capricorn istället som e billigare än Stradic-varianten.
              Kanske får några nappa då men inte när nån som du skriver sånna här inlägg med att man säljer paja grejor..tack så mkt
              MVH muSashi
              En simpel haspelfiskare eller vad man ska säga :P,som kommer fiska hur mkt som helst i år.

Kommentera

Kolla alla gamla rulltester i FFA. Etta eller tvaa varje gang. Jag vet man kan inte lita pa allt men en indikation ar det. Jag har bara fiskat med min under en veckas tid men maste saga att den var grym.

Kommentera

Men varför köpa en rulle för tusentals kronor och sedan om några veckor ångra sig? Då har man väl inte riktigt tänkt ut det hela. Eller är det bara för att man skall ha en så "fin" rulle?

Kommentera

Originally posted by muSashi
                    #El Crapone
                    Har även försökt sälja min Stradic men var inget som nappa på den till det priset fast den e helt ny aldrig använd, så nu säljer jag ut min capricorn istället som e billigare än Stradic-varianten.
                    Kanske får några nappa då men inte när nån som du skriver sånna här inlägg med att man säljer paja grejor..tack så mkt
                    MVH muSashi
                    Hehe, coola ner dig lite nu va
                    Allt var alltså en slump.. Tycker du att det är konstigt att man börjar undra när det kommer upp tre annonser på kort tid? När alla rullarna dessutom är nya?
                    Men nu vet ju jag och alla andra orsaken till detta, vilket väll bara är bra för din försäljning, att inget mer tänker som jag alltså

><(((*>

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 019 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art