Dela med dig av dina klantigheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dela med dig av dina klantigheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Klantarslen är vi allihopa!

Nu vevar vi igång en (förhoppningsvis) lång tråd om era största misstag under fisketuren såsom konstigt agerande som man inte fattar hur man kunde gjort så, tappade drag/spön, sönderkörda båtar. You name it!

Man kommer ju ihåg när man började fiska på "allvar" men vågade inte fråga vad mothugg var, vad är skillnad mellan haspel/spinn? Fyfan när jag nästan tappade elmotorn, skruva fast den!
    Delade spöt vid hemfärd med linan kvar genom spöt men hade inte tillräckligt ute så när jag drog isär så var linan för kort så då gick spötoppen av, men det kanske är värre att sticka spöt i cykeln för att få det att låta som en moped...

Kom igen, här skrattar vi med varandra!
    Senast ändrad av tubbeg; 2011-09-18, 18:16.
    "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
    Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Körde catch`n`release på min nya, dyra fina multitång ist för gäddan jag höll i andra handen...

Kommentera

Känner igen liknande, dock var det en billig tång men det är ju inte att föredra!
        "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
        Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Jag är dykare och kan säga att hitta ett spö på en yta av bedömt 100 x 100 m är som att leta efter en nål i en höstack, tyvärr. Dålig sikt i kombination med stort sökområde och en botten med många och stora stenar är ingen bra kombo, och tyvärr brukar man underskatta hur stort området verkligen är när man försöker göra en bedömning.
          Har inte fått kontakt med dykaransvarige på klubben ännu han har vart ledig. Nu tog jag i rejält när jag sa 100x100 platsen kan jag precisera på GPS marginal men jag drev lite 20-30 m uppskattat. samt vem vet hur det strömmar ner mot botten.

Men jag har misstänkt (anat) det du säger. Tappade en kapelldel inne på små vatten ett år och vet hur svårt det va att hitta. och då va ytan och djupet betydligt mindre.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Kastat i ankaret som inte var fastknutet i ankarlinan.

Bytt pirk under pimpelfiske och släppt ner pirken jag bytt från.

Satte en bomber inuti en spöhållare när jag bytte under en trollingtävling för att slippa fastna i krokarna. Glömde bort den och när det gungade till lite rejält grabbade jag tag i en spöhållare och vips satt bombern i fingrarna istället.

Sambon har lyckats kliva bredvid bryggan i en put n take göl.

Hon har även försökt håva en gädda på 10 + med en håv lämpad för mindre abborrar. Slutade med en håvad vobbler och en fri gädda.

Kommentera

Försökt dra iväg full fart från stillastående med ankaret i.
              Fick avbryta en gösnatt och stressa hem en gång. När jag gick up i 20 knop kändes det lite underligt i båten. Djupriggarna var vist kvar på 5 meter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
                Kastat i ankaret som inte var fastknutet i ankarlinan.
                Har jag också lyckats med

Jag har också håvat mindre abborre med min stora savagegear håv.. hur tänkte jag nu!?

Kommentera

När jag var liten fiskade vi nere vid mälaren mitt emot gamla pripps (var som en liten nerförsbacke på 7-8m) innan man kom ner till vattnet. Så några meter upp från vattenlinjen la vi våra spön för att de inte skulle trilla i. Kommer aldrig glömma när farsan står och kastar vid vattnet och hans spö böjer sig till max i en baksving och tar med sig ett av spöna som låg lite längre upp. Tror han kom 5 meter. En dag fick vi dock upp spöt när vi spinnfiskade. Det var fan sjukt klantigt.

Kommentera

Ja, många saker har man gjort..

Vart ivrig när såg en massa vak, så kastade på flöte och fluga (ca 30g) på ett UL spö, slutade med en trasig topp.
                    Kastat spöt i vattnet på 4-5m djup och trollat upp det igen med ankare *stolt*
                    Bland de första gångerna jag fiskade gädda vågade jag inte ta i den för den var så stor, tappade en gädda som var 6-7kg.
                    Krokat av mig kepsen med flugspö.
                    En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

- riggat spö och knutit fast tafs med favoritvobbler utan att trä linan igenom spöringarna
                      - kört omkring i 28 knop med två fendrar ute... Dom satt inte kvar när jag skulle lägga till igen
                      - Slagit sönder både VHF antenn och spinnspö vid mothugg
                      - Gjort mothugg i och drillat ankarlina... "Där satt den! Oj den är fin..."

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 104 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art