Ny haspelrulle för kustfiske/öring samt insjö, förslag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny haspelrulle för kustfiske/öring samt insjö, förslag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
    Beställde två Exage. Såg att de inte hade Twinpower 2500 på lager så jag mailde, och de vet inte när de får in nya för shimano hade tydligen inte hört av sig

Ah tråkigt. Kanske är sugen på något annat i annonsen?

Btw, det är svårt att hitta spö som passar alla de tre arterna. Beror mkt på hur du vill fiska dem också. Lax i älv, sjö eller hav? Trolla, kasta eller meta efter gädda, vilka betesvikter? o.s.v... HÖ är dock ett enkelt val. Jag rekommenderar ett 10fot berkley titanium
    Det blir nog mest HÖ vid piren och lax vid Rönne ån. Kör nu 10-40g, verka vara bra för mig just nu.

Kommentera

Fick min Shaminao Rarenium och fy satan vilken rulle! jag blev riktigt nöjd Jag har inte provat den ännu men den känns helt underbar

Men jag har en fråga!

Där kom med en liten påse med 4 st svarta brickor och så står det så här "Please use the enclosed adjustment washers in order to create the "winding shape" you prefer. Complete details for installing these washers and creating different "winding shapes" are included in the instruction manual."

Skulle någon kunna förklara? jag hittar inget om det i manualen så jag har inte ens en clue hur man ska göra!

Kommentera

Ah, jag ändrade min beställning i fredags. Såg ett test av haspelrullar som någon postade på fiskesnack där Rarenium fick högsta betyg, och eftersom de sålde ut Rarenium extra billigt i Tyskland så skickade jag iväg ett mail till butiken och hann ändra ordern innan de skickat. Så snart kommer min Rarenium också kul att höra att den är så bra som det verkar.

Och självklart är jag också mkt intresserad av att få svar på din fråga Jawny.
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Du sätter dom på spolaxeln så du höjer spolen lite, på mina stradicar går det även att ta några om man vill, jag har dock nöjt med dom som dom är
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
            Du sätter dom på spolaxeln så du höjer spolen lite, på mina stradicar går det även att ta några om man vill, jag har dock nöjt med dom som dom är
            Aha okej men vad gör det för nytta?

Kommentera

Gaaaaah, damn you all! Skulle ju inte köpa nå mer fiskegrejer för denna lön då jag redan köpt alldeles för mycket sen den 25e. Men vafan jag måste byta ut min undermåliga Okuma och Rareniumen verkar ju riktigt sweet. Hoppas man har tur och får den innan helgen men det vettefan
              Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Tror du kan optimera kastlängderna lite beroende på vilken typ lina man använder om jag har fattat det hela rätt, men jag har inte satt mig in det mer än så !!
                Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jawny Visa inlägg
                  Aha okej men vad gör det för nytta?
                  Om den spolar på lina ojämnt kan man justera det, eller om man vill göra det iaf. Typ om den lägger mer lina på lägre delen av spolen kan man sätta på ett par distanser och flytta upp det hela lite. Eller tvärtom
                  Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Ursprungligen postat av TriNitro Visa inlägg
                    Gaaaaah, damn you all! Skulle ju inte köpa nå mer fiskegrejer för denna lön då jag redan köpt alldeles för mycket sen den 25e. Men vafan jag måste byta ut min undermåliga Okuma och Rareniumen verkar ju riktigt sweet. Hoppas man har tur och får den innan helgen men det vettefan
                    Jag tror tyvärr inte att du får den innan helgen :/ beställde precis en till farsan också för han blev lite tjatig när kände på min Rarenium

Helt underbar vikt på den!

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                      Ah, jag ändrade min beställning i fredags. Såg ett test av haspelrullar som någon postade på fiskesnack där Rarenium fick högsta betyg, och eftersom de sålde ut Rarenium extra billigt i Tyskland så skickade jag iväg ett mail till butiken och hann ändra ordern innan de skickat. Så snart kommer min Rarenium också kul att höra att den är så bra som det verkar.

Och självklart är jag också mkt intresserad av att få svar på din fråga Jawny.
                      Du kan inte länka till testet eller till foruminlägget? Skulle vilja läsa det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 014 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art