hungrig abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hungrig abborre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hungrig abborre?

vet inte vart jag skulle lägga den här tråden så den kan mycket vara i fel ämne men men,nu till saken.
    jo idag när jag var och fiskade och hade precis kastat ut draget så hörde jag ett litet plask bredvid mig jag titta vad det var och såg en liten gädda på kanske 10 cm lång som hade en liten gös i munnen jag stod och titta på den ett tag tills den simmade in under en båt så att jag inte såg den längre.
    jag kasta ut igen och då hör jag ett till plask när jag då vänder mig för att titta vad det var så ser jag en abborre som är lika stor som gäddan som försöker ta gösen från gäddans mun och så håller dom på ett tags tills abborren fick tag i gösen och simmade iväg. ganska häftigt att se faktiskt om det är någon mer som har sett något sånt här så skriv gärna det tyvär så vart jag utan fisk

Ja ljugarbänken var nog rätt forumdel :P hehe. Nej men fan va coolt att få se något sådant

Kommentera

Inte ett dugg tveksam till att detta skulle ha skett :P Abborren är ju trots allt känd för att vara väldigt avundsjuk.
      Hade nog varit häftigt att se

Kommentera

Ursprungligen postat av KKay Visa inlägg
        Inte ett dugg tveksam till att detta skulle ha skett :P Abborren är ju trots allt känd för att vara väldigt avundsjuk.
        Hade nog varit häftigt att se
        Jag tror inte heller att TS ljuger utan jag skojade bara :P Men hur som helst så skulle det vara coolt att se

Kommentera

men är det ingen som har sett något liknande på sina fisketurer??

Kommentera

Det där låter fräckt. Det närmsta jag har kommit är när jag drog in en gädda, som i sin tur blev anfallen av en annan gädda. Så jag lyckades håva två stycken på ett kast.

Kommentera

Har varit med om att få mört på mete som sedan har blivit klippt av gädda på vägen in, men det är jag nog inte ensam om.

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskedude Visa inlägg
                men är det ingen som har sett något liknande på sina fisketurer??
                Det är ganska många som har drillat en fisk som sedan blivit tagen av en annan, men att se en gädda som tar en gös som sedan blir stulen av en abborre (eller liknande) är nog ganska ovanligt att se. Liknande saker händer nog ganska/väldigt ofta men man ska ju ha en jäkla tur för att få se det

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  Har varit med om att få mört på mete som sedan har blivit klippt av gädda på vägen in, men det är jag nog inte ensam om.
                  hände samma sak för mig i en put and take sjö men hade en lite kor med mask på sen tände jag brasan sen satt en ca 2 kg gädda på kroken tyvärr tappade jag den.. men jag har fått gädda på strömmingstackel
                  http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 086 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art