fästa krokar i agnet vid gösmete? 1 el. 2 krokar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fästa krokar i agnet vid gösmete? 1 el. 2 krokar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fästa krokar i agnet vid gösmete? 1 el. 2 krokar

Vilket är det bästa sättet att fästa krokarna i agnet vid bottenmete efter gös? Ska man ha en eller två krokar. Själv brukar jag mest pimpla gös och då använder jag bara en trekrok. Jag har den erfarenheten att om man använder för stort agn och endast en krok så brukar gösen ha lättare att ta agnet.
    Jag skulle gärna vilja ha tips från någon med mycket erfarenhet från mete efter gös om vilken typ av tackling som är bäst. En eller två krokar.
    Det skulle också vara bra om det fanns några bilder att tillgå på nätet så att man får en uppfattning om hur det ska se ut i praktiken.
    /Magnus

kolla www.metesidan.se sedan kollar du på "tackel" under "tips och tricks" använd samma tackel som till flötmete efter gädda. Sätt ena kroken vid ryggfenan och den andra i bröstfenan. Till gösmete skulle jag vilja ha något mindre flöte då gösen gärna spottar ut betesfisken om den känner något motstånd. Kemvässade krokar är ett måste för gösen är ganska hård i munnen. Enkelkrok eller trekrok i storlek 8-4 skulle nog jag köra på.

Edit: Prova gärna att sök efter "gösmete" på forumet. Då hittar du säkert allt du söker och lite till.
    Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 181 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art