Jävla väder! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jävla väder!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jävla väder!

Fan för detta jävla väder! Var färdigpackad sent igårkväll för att ta ett tidigt pass på Ön i Limhamn, men lade det på hyllan när jag kollade närmare på SMHIs kustväder.. Kuling, kuling, och åter kuling... Ska mojna inatt antagligen så jag hoppas det kan bli något imorgon. Är redo för allt, sill, makrill, skrubba, öring, mete, spinn, you name it.. JAG VILL FISKA!! GRRR... SEMESTERN ÄR SNART SLUUT!

Förlåt men var tvungen att avreagera mig, min kära hustru bara skakar på huvudet och suckar när jag försöker få henne att förstå suget.. Men jag vet att jag har fränder här som förstår hur det kan vara...

/Kalle

PS
    Och hej förresten, är ny här!
    DS
    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Vet precis hur det känns, jag inväntar också bättre väder. Håller på att bli tokig

Kommentera

Tack, skönt att veta att man inte är ensam.. Och ja, det är väl bara att klä på sig varmt och vindtätt men det är för f-n sommar fortfarande? Eller?
      A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Skit väder här med sedan flera dagar tillbaka. Regnar det inte som fn? Då blåser det halv orkan istället! Idag t.ex 20 - 25 sekund meter. Vem vill flugfiska då?

Det enda positiva med den hittills dåliga sommaren är att vattnet inte blir tok varmt.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Här nere i Skåne har det varit konstigt väder denna sommaren, ovanligt fuktig luft och konstig klibbig värme, ovan på det jäkligt mycket regn, tror jag såg på SMHI för en månad sedan att vi hade fått 120mm mer regn en normalt och nu börjar det bli kallt och blåsigt ovanpå allt annat elände, ända fördelen jag kan se är att blåst,regn och lite kyla snabbar på att få in abborren i Malmö kanal.

Kommentera

Ja, försöker också se fördelarna, men just nu är det lite svårt... Man måste ju kunna komma ut och fiska för att utnyttja fördelarna...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 305 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art