Jag har funnit en kärlek till ett ytbete som heter phantom viper, det slingrar sig fram och tillbaka på ytan och gäddorna är som galna på det vissa dagar, MEN. Jag vet fan inte hur jag ska kroka dom, Jag har haft säkert 20-30 hugg men inte lyckats kroka en enda av dom!!! ofta missar dom iof betet när dom hugger men flera ggr har dom satt sig på kroken men sedan skakar dom sig loss någon sekund senare.. Jag kör med mitt 6.6 fot jerkspö, jag gör mothugget precis efter dom har tagit betet.
Gör jag något fel??!! Det kan ju inte vara otur 30 gånger i rad. Jag har bytt krokar på betet till ett par svindyra owner men det hjälpte inte. Är det i mothugget jag gör fel??
Jättetacksam för svar då jag älskar att fiska med det här betet.
MVH Micke
Gör jag något fel??!! Det kan ju inte vara otur 30 gånger i rad. Jag har bytt krokar på betet till ett par svindyra owner men det hjälpte inte. Är det i mothugget jag gör fel??
Jättetacksam för svar då jag älskar att fiska med det här betet.
MVH Micke

) så jag tänkte fråga er som fiskar med blue fox buzzer om ni har testat den lite större blue fox musky buzz? Blue fox buzzer låter lite liten med sina 14g. Är musky modellen lika bra eller är det den vanliga som gäller? Jag undrar också om ni har någon favoritfärg och i så fall vad ni fiskar i för vatten (klart eller grumligt?)
Kommentera