Hur sorterar ni era beten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur sorterar ni era beten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har några lådor kustbeten för havsöring, några lådor med ett beprövat urval av mina standardbeten för gädda och abborre samt en stor väska med det tunga artilleriet av grova gäddbeten. Sen finns det ett antal lådor med dubletter eller reserver att plocka ur om det ska bedrivas spinnfiske efter fettfenor.
    Totalt är det tre väskor om jag vill ha med allt men så tokig är jag inte. Jag vill ju fiska och inte sitta och byta beten efter vart tredje kast. Det är betet i vattnet som fångar fisken!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Hur man än bär sig åt blir det fel. Jag har provat att ha små wobblers i en 3700 låda, en för djupgående wobblers, en för riktigt stora wobblers, en för typ Bomber long A. Mellanstora jerkar i en annan, stora i en låda till, mete och tafsar i ännu en, vertikaljiggar i en låda till, spinnare i en annan. Och så tar man med sig de boxar man tror man behöver och på sjön saknar man nästan alltid en låda och har två med sig som man inte ens öppnat.

Kommentera

en betes hink är grymt bra och ha wobblers och sånt i..
        tänk på en sak.. en betes hink kostar 300 kr.
        en foder hink kostar 119 på granngården men relingfäste, ända skillnaden är att du får borra hållen själv.

Kommentera

Jag har en sorterat efter plats och art. Detta lägger jag sedan i i en hammarplast-låda. Denna rymmer 2 st. 3730 + en liten väska där jag har alla tillbehör och verktyg. Har aldrig mer än två Plano-lådor med mig ut. Fiskar nästan alltid i Östersjön och där blir fan i mig allting blött oavsett väder och då är hammaplast-lådan kanon, väskor funkar helt enkelt inte. Lite otymplig att bära så det gäller att man har nära till båten.

Kommentera

Jag har tre stycken beteslådor, i den minsta finns det fyra fack, där förvarar jag dem underbara men ack så ömtåliga wipp-spinnarna var för sig, i en annan låda med sex fack förvarar jag mina favoritjiggar, vita jiggar med vita, blåa med blåa så att de inte färgar av sig på varandra, sedan har jag stora lådan med sex stora fack, där har jag reflexspinnare, lotto spinnare och skeddrag, popper, wobbler och metgrejer ( Krokar, sänken och korkflöte ), inget ömtåligt eller något som färgar av sig så det brukar bli en del röra i den stora lådan..

Till synes riktar jag mig in på abborre, gädda ses som bifångst...

Kommentera

har stora beteslådor där jag har betena sorterade efter vad de skall användas till, sorterar även mina jerkbaits efter flytande, svävande o sjunkande.
              Har tänkt börja använda en betes hink till mina jerkbaits och gäddwobblers.
              I näst kast så .....

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                en betes hink är grymt bra och ha wobblers och sånt i..
                tänk på en sak.. en betes hink kostar 300 kr.
                en foder hink kostar 119 på granngården men relingfäste, ända skillnaden är att du får borra hållen själv.
                Beteshinken är oslagbar åtminstånde för en gäddfiskare som fiskar från båt. Billigt blir det också om man gör dom själv, jag fick ge 100 för två. Här är en beskrivning på hur jag byggt mina http://xn--gddfiske-0za.se/blog/?p=62
                Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Jag separerar dem rätt grovt efter grupp. Dvs, en wobblerlåda, en jerkbait/övrigtlåda, en jigglåda, en spinnerlåda och en skeddraglåda. Sedan har jag en liten speciallåda! Jag kallar den lånelådan/skräplådan. Sådant man kan låna ut utan att det ska bli dålig stämning, som det blir när polarn drar av flera hundralappar. Jag brukar köpa skräpdrag när jag kan, så kan jag låna ut det eller ha själv för att testa av nya områden innan jag tar mina dyra drag. Har funkat jättebra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 379 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art