Originally posted by UT
...ett äkta engagemang lyser bland herrar medfiskare.
Jag vill verkligen tacka för alla Era inlägg som bevisar att en stark lobby antagligen kan mobiliseras på en förmiddag, bara vi vet vad vi vill.
Det där med fiskevård är ju klockrent för att inte säga nödvändigt för att behålla miljön, och jag kan tänka mig att betala en slant för det. Men jag gillar inte tvång och kontroll. Det brukar kosta skjortan och fyller sällan sitt tänkta syfte.
...ett äkta engagemang lyser bland herrar medfiskare.
Jag vill verkligen tacka för alla Era inlägg som bevisar att en stark lobby antagligen kan mobiliseras på en förmiddag, bara vi vet vad vi vill.
Det där med fiskevård är ju klockrent för att inte säga nödvändigt för att behålla miljön, och jag kan tänka mig att betala en slant för det. Men jag gillar inte tvång och kontroll. Det brukar kosta skjortan och fyller sällan sitt tänkta syfte.
Licenser, vem skall utbilda examinera och registrera dessa? Vem skall utse och examinera de som skall utbilda de som vill ha licenser etc.
Vad skall det utbildas i??
Vem skall fastställa programmet hur ofta skall det revideras, blir gamla licenser ogiltliga då? etc.
Det blir en massa extra kostnader för vad som för de flesta av oss intresserade är rena formaliteter.
Är det fiskevård eller är det ny byråkrati?
Kommentera