Fiskare som fått er att tappa hakan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskare som fått er att tappa hakan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskare som fått er att tappa hakan

Tänkte vi kunde göra en tråd om roliga fiskare ni stöt på när ni varit ute och fiskat.

Jag har tre bidrag

1 En gång när jag och min kompis var i surtesjön och fiska såg vi två fiskare som stog och kasstade vid en badstrand (där det kanske var 2 meter djupt) med westins jätte

2 En annan gång var det en medelålders man som av allt att döma var ute och fiskade med en sin dejt alternativt ett nykärt par. han metade med fluga i delsjön (en sjö i göteborg där vattnet är helt stilla)

3 En gång såg jag och en kompis en person som kasstade från en brygga med majs och linan vevade han in fort som fan...

Några andra som har bevittnat säregna fiskeknep ?

Var en polack som hade båt på samma plats som i i sjön Magelungen. Han kom fram till mig där jag låg uppankrad och dyng kastade sitt ankare tätt intill min båt.
    Skällde ut honom för det. Menade på att han skrämde min fisk.
    Han verkade inte fatta poängen. Sen började han kasta med sitt kastspö. Det blåste ganska bra den dagen.
    Hans aluminium båt snurrade runt i vinden. Och med den på följden att hans fiskelina också snurrade runt honom.
    Han trasslade in sig mer och mer. Jag klarade inte att stå upp i båten längre.
    Jag låg på durken och gap skrattade. Har aldrig ens varit nära nåt så komiskt på sjön nån gång tidigare.
    En mer oerfaren sportfiskare har jag inte sett på år och dagar.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Det roliga med dessa "säregna" fiskare är att även i fall dom fiskar med trassliga linor, stenhårda jiggar köpta på jula 1997 och sänke av småsten, så får dom ofta fisk till ens förtret..

Dom kanske tänker "utanför lådan", så medan jag står med precis "rätt grejer" och fiskar på "rätt sätt" så gör dessa tokar banbrytande iaktagelser..

Eller inte....
      Senast ändrad av Bowen; 2011-07-22, 21:31.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ett gjäng fiskande Polacker som hade en åt helvette för liten trailer för sin gigantiska båt och alldeles för klen bil.
        Dom stod 6pers och skulle försöka traila upp båten, men vinchen orkade inte och dom prövade ett bra tag att gasa för fullt med motorn medans dom vevade. Efter ett tag så gav dom upp och prövade istället att ta fart från sjön å ramma sig upp på kärran. Tror det var 3-4:e försöket det "gick". Båten stack ut 1½m från kärran och hängde snett, men dom fick ialf upp den hahaha.
        En massa "kurva kurva kurva" ( hora på polska ) var det från dom medans vi stod å små garvade i väntan på att få traila vår båt.
        Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Det roligaste jag sett inträffade i norra hamnen. Två män skulle lägga i sin båt före oss. De hade backat ned trailern på rampen redan. Jag såg att de var ovana och väntade mig således en lång historia så jag började pyssla med vår egen båt för att förbereda så mycket jag kunde och tittade inte så mycket vad de gjorde. Jag hör dock att de är lite upprörda och har problem. De har fått ned båten till hälften i vattnet men något krånglar. Efter några minuter så hör jag hur de varvar motorn på bilen och tittar upp. Då har de bundit en tamp i aktern på båten som fortfarande ligger till hälften på trailern. Killen i bilen gasar på i full fart uppför rampen fastän båten inte är ilagd utan fortfarande är kopplad till vinschvajern. Vinschen snurrar som besatt och båtens för dunsar tungt i betongen på rampen när den glider av trailern och sedan fortsätter ned i vattnet. Båten kom i men det var kanske inte världens smartaste sätt att sjösätta...
          Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

En kompis till mig och hans polare som bodde i Vargön cyklade till Restagård i början på 80 talet och fiska i älven och fastnar i något, och upp kommer ett lik. Det var helt uppblåst och äckligt och en skrämmande syn för två killar i 13års åldern som han aldrig glömmer.

Kommentera

"kurva" betyder en hel massa saker på polska. Hora är bara ett av dom.
              A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                Det roliga med dessa "säregna" fiskare är att även i fall dom fiskar med trassliga linor, stenhårda jiggar köpta på jula 1997 och sänke av småsten, så får dom ofta fisk till ens förtret..

Dom kanske tänker "utanför lådan", så medan jag står med precis "rätt grejer" och fiskar på "rätt sätt" så gör dessa tokar banbrytande iaktagelser..

Eller inte....
                Haha stämmer!
                En kompis berättade att han var ute o fiska öring i havet och han fick inte ett enda hugg, så han bestämde sig för att byta plats och gick då förbi en kvinna som fiskade med en knallgul jigg och i hennes påse låg en öring (är ju inte helt säkert den tog på jiggen men ändå)

Kommentera

Ursprungligen postat av David-a Visa inlägg
                  Haha stämmer!
                  En kompis berättade att han var ute o fiska öring i havet och han fick inte ett enda hugg, så han bestämde sig för att byta plats och gick då förbi en kvinna som fiskade med en knallgul jigg och i hennes påse låg en öring (är ju inte helt säkert den tog på jiggen men ändå)
                  En gul jigg är väl inget konstigt?

Kommentera

En knallgul jigg är ju betet nr 1 för havsöring. Riktigt effektivt. Så inte konstigt att hon hade fisk i påsen.
                    http://www.silverbums.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 096 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art