Skador i samband med Fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skador i samband med Fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Pagra
    Kom på en till mer psykologisk skada: för nån vecka sen när vi skulle meta gädda så tog det ganska lång tid att få tag i betesfisk p g a brist på småkrokar. Det ska tilläggas att det var oerhört vamrt (det var åska på g). När jag sedan skulle gå och lägga mig på kvällen så såg jag det där jävla flötet som vi använde till betesmetet guppa upp och ner när så fort jag stängde ögonen.
    hehe, de psykologiska efterspelen är ofta både fler och värre.

//K
    BJ@

Kommentera

Är ganska skadad, luktar illa då

Kommentera

Det värsta som har hänt är den psykiska åkomman som består i att ständigt glana ut över fjärdarna och vilja ut och jaga gammelgäddan samt alla sjökortsrek framför datorn. Enda trösten är alla andra dårar som oxå har samma diagnos som lättar på fiskeångesten i detta forum....
        Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

finns det några sidor man kan ladda hem sjökort över sitt vatten till datorn??

Kommentera

DC++ och Kazaa. Sök efter Fugawi och sedan finns det sjökortsfiler till det, exempelvis 821 o.s.v. Ja, jag vet att det är olagligt men det är inte olagligt att informera.....
            Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Depresion och ångest och psykiska problem...(kanske inte så farligt men det sved) Jag fiskade i 15år i en liten sjö på mitt landställe först när jag var litet barn och sedan mera seriöst när jag blev äldre. jag fiskade all min lediga tid från skolan senare jobbet för att fånga den legendariska gammelgäddan som både min farfar och min far hade på och tappa typ 1980.. Helt fanatiskt så fiskade jag av varenda kvaderat centimer hela sjön,dag och natt år ut och år in, köpte allt fiskeutrustning man kan tänka sig, läste alla fiske tidningar och böcker mm Men det blev bara en massa små gäddor med topp på 4kg oftast mellan 400g-1000g.

En dag när jag var ute i båten ser jag en liten unge på 6-7år stå och kasta (med ett sådant där spö som man kunde köpa på bensinmacken för 59kr) med en liten spinnare.
              Plötsligt så ropar han till sin badande familj FISK FISK!! Pappan kommer springande och hjälper till att hala in en en JÄTTE gädda.... Som dom drar upp på stranden och slår ihäjl med en stor sten.... Och jag satt i båten 50 meter längre bort... Ååå det svider när jag tänker på det! Fan vad sur jag blev.... Jag åkte hem och sluta fiska i flera år. Skit unge klart man blir avundsjuk men dom behövde väl inte slå ihjäl den... och mitt framför ögonen på en.....

Kommentera

Förra helgen så skulle jag torka mina skor vid läger elden,efter ett tag skulle jag dutta till men handen på framsidan av sko för att känna om den var varm,,,saaaaaaaaaaatan,,sulan längst fram hadde smält, så när jag duttade till med handen så fick jag smält sula över halva innsidan av näven,, resultat: 6x 2 cm lång blåsa.

Kommentera

haha, själv så har man bara fått en flugkrok ogenom örat...=) men då menar jag genom örat oxå.. det roligavar när jag frågade morsan vad hon tyckte om mitt nya örhänge när hon kom å hämtade mig..=) Hade ingen avnypare med mig så forsate att fisak dagen ut..:p
                  Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Räknas hejdundrande bakfyllor som kommer av tröstsupande efter usla fiskepass?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 209 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art