Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Göstrolling - Lövsta
Collapse
X
-
Jag hittade ett annat (het) ställe lite längre bort.
Måste säga att det var svårt att komma nära vattnet ( från land) på de platserna där jag tog bilderna.
Så med tanke på att jag hade en icke fiskare med mig, då bestämde jag att inte jigga efter abborre/gös på dessa platser och bara kasta lite på det ställe jag hittade lite senare, där vi kunde prata oxå, och det blev ett par snipor då som fick simma tillbaks såklart.
Tanken är att "infektera honom med fiskeviruset".
Häls /T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggOm du går ner mot vraket så kommer du åt vassbältet mycket bättre, kasta mellan vraket å vassen, brukar alltid stå fisk där emellan. Ta inte för djupgående beten för då fastnar du bara.
Jag hade med mig några ytgående och ett par långsamt sjunkande beten och dessa fungerade överförväntan.
Häls /T
PS: Tack ändå!Senast ändrad av tonyex; 2011-07-19, 22:58.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av abborrfiskar´n Visa inläggTja, nån som har några bra tips för att få mer gös i båten vid trolling i Lövsta. Brukar trolla ungefär 50 meter från land med gula wobblers som går ner på 6 meters djup. Ska jag köra längra ut eller med andra wobblers? har fått runt 1-2 gösar varje tur,vet inte om det är mycket då jag är nybörjare på det. Tack på förhand
Gös-Ulla och jag trollar i Mälaren ute på Norra Björkfjärdens enskilda frivatten. Här är det tillåtet att trollingfiska med maximalt tio beten och tio spön. På 1950-talet, när jag var ung, trollade Eric Esping och jag både på Lambarfjärden och Lövstafjärden. Vi trollade med varsitt handhållet spö från Erics högsjöbåt i ek med tändkulemotor.
Idag skulle vi aldrig våga trolla i något område i Mälaren utan att först ta reda på vilka regler som gäller. Är det frivatten eller TDA-vatten med fiskekort och begränsat antal spön som gäller där vi vill trolla? Får vi trolla på området med sidoparavaner, eller är bara båtspön och djupriggar tillåtna?
Go for the Big Walleyes!
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/cordell/deep_red_fin.htmSenast ändrad av Old Firehand; 2011-07-20, 10:22.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggVa du ute med Abborrjägaren? För på första bilden va det stället jag rekommenderade i hans senaste tråd
Fiska du efter gädda?
Synd, hade varit roligt att stå och fiska med en fiskesnackare.
LEON : Stället på första bilden ser riktigt hett ut, känns som jag måste dit hehe, måste orka sova tidigt och vakna tidigt...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 321 visningar
1 gilla