Har fiskat med multirullar ett antal år och känner mig väl vi det här laget hyfsat bekväm med dem. Nu har jag dock införskaffat mig en prorocket och denna har ju två vred (ett på varje gavel) för justering av kastbromsen. Mina tidigare rullar har endast haft ett på vevsidan. Det jag undrar är vad skillnaden på dem är, kollar man på konstruktionen så verkar det ju som att båda fungerar på samma sätt. Dock är ju den ena graderad från 1 till 10. Min tanke är att den ena är grovjustering och den andra finjustering men efter mycket experimenterande så har känner jag ändå inte att jag har fått helt kläm på det.
Jag får trots allt långa bra kast men kan få en aning linresning vid byte till lättare beten och det kan ta ett par kast innan jag lyckats justera in det rätt.
Tacksam för hjälp från er som har mer erfarenhet på området eller kan förklara exakt hur systemet fungerar.
Jag får trots allt långa bra kast men kan få en aning linresning vid byte till lättare beten och det kan ta ett par kast innan jag lyckats justera in det rätt.
Tacksam för hjälp från er som har mer erfarenhet på området eller kan förklara exakt hur systemet fungerar.
Kommentera