Nytt personbästa !!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt personbästa !!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gäddan leker ju inte mitt i sommarn, ska du ha en romstinn feting får du nog ge dig ut ett antal månader tidigare. Fiskar du i en sjö så kan du börja när isen går upp, i havet senare med tanke på att det tar lite längre tid för tempen att stiga.

Kommentera

Kan vara så att det är en äldre fisk du fått (ser dock inte ut så) som har haft det lite jobbigt att äta upp sig efter leken. (Tillbakagångsfisk).

Kommentera

GRATTIS till 10 klubbarn'

Synd att den inte fick simma i igen, men jag är också jäkligt glad att folk på forumet förstår att man inte kan släppa i alla gäddor igen, verkar som om c&r trenden gått tillbaka lite, vilket jag är glad för.

Väntar själv på min första 10 klubbare, men jag är lååångt ifrån. Tycker 6 kilos på våren kan se helt brutala ut, som en mindre griskulting, så jag förstår om du tyckte din va ett monster

Grattis!!!
        MINST 5 KG!

Kommentera

Originally posted by Linus
          GRATTIS till 10 klubbarn'

Synd att den inte fick simma i igen, men jag är också jäkligt glad att folk på forumet förstår att man inte kan släppa i alla gäddor igen, verkar som om c&r trenden gått tillbaka lite, vilket jag är glad för.

På vilket sätt har C&R-trenden gått tillbaka och varför är du glad för det?
          Är det dumt att det simmar runt stora fiskar som man kan fånga igen?
          Däremot är det väl bra att det inte skälls en massa bara för att en fisk förlorar livet. Har full förståelse för att det kan vara svårt att släppa tillbaka fisk om man inte har kamera och ordentlig våg med sig. Men nog anser jag att de sakerna ska ingå i en seriös fiskares utrustning. Skulle tro att när Shirunai får nästa storgädda så är han utrustad för att kunna returnera den.

Kommentera

Re: Nytt personbästa !!!!

Stort grattis till medlemsskapet i den eftertraktade 10-klubben! Jag är avundsjuk!

Originally posted by shirunai
            tur för mig att det inte går att kroka av säkert för C&C för då får jag phooota och mäta och väga på en riktig våg....
            Men inte tur för gäddan Det känns alltid lika trist och hopplöst när man måste avliva en stor gädda.

/Martin

Kommentera

Grattis till fisken. Synd dock när en gädda ska dö för några ynka siffror.....
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Såna där stumhugg minns man länge! Grattis!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Stort grattis till 10+ jag hoppas att jag få ta nått liknande en dag

Kommentera

Grattis till grisen. Dock är en svenska-kurs nog det bästa i ditt fall.

Kommentera

Jag ångrar att jag inte retunerade gäddan, jävligt onödigt har haft samvetskval en längre tid, förövrigt ska jag säga att gäddan lekt klart för 1vecka sen ungefär så där får du söderBO!

I detta vatten har det tagit lång tid för dem att leka medans leken i andra vatten var klart i början i slutet av maj(typ sista maj)

Roligt att någon klagar på min svenska har aldrig hänt, jag tror inte jag behöver gå någon svenska kurs, får väll klaga på att jag suttit på internet med bredband sedan 1994, har blivit en vana att skriva slarvigt med åren på internet jag blir iaf förstådd
                      Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 088 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art