Gäddan leker ju inte mitt i sommarn, ska du ha en romstinn feting får du nog ge dig ut ett antal månader tidigare. Fiskar du i en sjö så kan du börja när isen går upp, i havet senare med tanke på att det tar lite längre tid för tempen att stiga.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt personbästa !!!!
Collapse
X
-
GRATTIS till 10 klubbarn'
Synd att den inte fick simma i igen, men jag är också jäkligt glad att folk på forumet förstår att man inte kan släppa i alla gäddor igen, verkar som om c&r trenden gått tillbaka lite, vilket jag är glad för.
Väntar själv på min första 10 klubbare, men jag är lååångt ifrån. Tycker 6 kilos på våren kan se helt brutala ut, som en mindre griskulting, så jag förstår om du tyckte din va ett monster
Grattis!!!MINST 5 KG!
Kommentera
-
Originally posted by Linus
GRATTIS till 10 klubbarn'
Synd att den inte fick simma i igen, men jag är också jäkligt glad att folk på forumet förstår att man inte kan släppa i alla gäddor igen, verkar som om c&r trenden gått tillbaka lite, vilket jag är glad för.
Är det dumt att det simmar runt stora fiskar som man kan fånga igen?
Däremot är det väl bra att det inte skälls en massa bara för att en fisk förlorar livet. Har full förståelse för att det kan vara svårt att släppa tillbaka fisk om man inte har kamera och ordentlig våg med sig. Men nog anser jag att de sakerna ska ingå i en seriös fiskares utrustning. Skulle tro att när Shirunai får nästa storgädda så är han utrustad för att kunna returnera den.
Kommentera
-
Re: Nytt personbästa !!!!
Stort grattis till medlemsskapet i den eftertraktade 10-klubben! Jag är avundsjuk!
Originally posted by shirunai
tur för mig att det inte går att kroka av säkert för C&C för då får jag phooota och mäta och väga på en riktig våg....
/Martin
Kommentera
-
Jag ångrar att jag inte retunerade gäddan, jävligt onödigt har haft samvetskval en längre tid, förövrigt ska jag säga att gäddan lekt klart för 1vecka sen ungefär så där får du söderBO!
I detta vatten har det tagit lång tid för dem att leka medans leken i andra vatten var klart i början i slutet av maj(typ sista maj)
Roligt att någon klagar på min svenska har aldrig hänt, jag tror inte jag behöver gå någon svenska kurs, får väll klaga på att jag suttit på internet med bredband sedan 1994, har blivit en vana att skriva slarvigt med åren på internet jag blir iaf förståddFiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 088 visningar
1 gilla
|