Mörrum Spinnare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörrum Spinnare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mörrum Spinnare?

Tjenare,

Ska dra o fiska gädda med några polare imorgon och en jag känner rekommenderade Mörrum Spinnare. Vad tror ni om dom? Vi kommer att fiska från en bro där det är 2-5 meter djupt (beror på vart man kastar).

Anton

Mörrumspinnare är ett utmärkt sommarbete på gädda i lite sommargrumligt vatten.
    Där jag fiskar gädda kan 18-grammarna med guldtejp på skeden vara kung på vissa ställen.
    Vill man göra spinnaren mera "matig" kan man linda lite eltejp i någon färg man tror på runt de blanka metallpärlorna eller om man vill vara lite pyssligare, ta bort trekroken och kränga på en bit lysslang och sen sätta dit kroken igen. Dra sen ner lysslangen en bit så de metallpärlorna närmast skeden är fria annars vill inte skeden spinna. Det gäller även om du tejpar över dem.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Mörrumspinnare är ett utmärkt sommarbete på gädda i lite sommargrumligt vatten.
      Där jag fiskar gädda kan 18-grammarna med guldtejp på skeden vara kung på vissa ställen.
      Vill man göra spinnaren mera "matig" kan man linda lite eltejp i någon färg man tror på runt de blanka metallpärlorna eller om man vill vara lite pyssligare, ta bort trekroken och kränga på en bit lysslang och sen sätta dit kroken igen. Dra sen ner lysslangen en bit så de metallpärlorna närmast skeden är fria annars vill inte skeden spinna. Det gäller även om du tejpar över dem.
      Tja Börje och tack för svaret. Det där med pysslet skippar jag nog. Men min Mörrum spinnare som jag har köpt väger 18 gram som din spinnare. Den är tanig och har ett gult och svart huvud, skeden är helt silvrig och på trekroken sitter det som "fjädrar".

Kommentera

Det funkar nog i alla fall!
        Komplettera med något skeddrag typ Atom eller Utö och någon wobbler typ Hilo eller Bomber samt någon shadjigg. Sen har du allt vad som behövs tror jag.
        Jo en sak till! Tro på vad du gör!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
          Det funkar nog i alla fall!
          Komplettera med något skeddrag typ Atom eller Utö och någon wobbler typ Hilo eller Bomber samt någon shadjigg. Sen har du allt vad som behövs tror jag.
          Jo en sak till! Tro på vad du gör!
          Det gör jag! Har Atom, Utö, Bomber drag. Har även massa shadjiggar! En fråga bara, shadjiggar är samma sak som Relax jiggar eller hur? Relax jiggar

Kommentera

Relax är ett märke väldigt vanlig jigg .Den på 6 tum är perfekt för gädda kör med 2 olika vikter på jiggskallarna så blir det bra .
            Grönt å gult brukar vara bra i skärgården rött eller bruna färger i Mälaren . Blått går överallt . /Fredrik

Kommentera

Tack för svaren. Vad tror ni om ett Abu Atom drag? Detta Abu Atom drag har jag.

Click image for larger version

Name:	05516-bgl_1400.jpg
Views:	1
Size:	44,8 KB
ID:	1760684

Kommentera

Atomen och liknande skedar är grymma.
                Tjejen drar ibland mer gäddor med sin blanka atomsked än vad jag gör med mina jerkbaits
                Mors kusin fick även 5-6 gäddor i rad, alltså 5-6 kast i rad med landad fisk på en atomliknande sked som var svart/vit-randig.
                -----------PB's!-----------
                Gädda 8,7 kg
                Harr 0,5 kg
                Abborre 0,8 kg
                Torsk 2,4 kg
                Havsöring 3,5 kg
                Näbbgädda
                Strömming
                Mört
                Skrabb

Kommentera

Foton