Hur förvarar ni eran Ambassadeur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur förvarar ni eran Ambassadeur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur förvarar ni eran Ambassadeur?

Tjena, undrar hur ni förvarar eran ambassadeur rulle?
    Just nu förvarar jag min i en objektivväska där den får plats precis, men skulle vilja hitta någon bättre lösning till detta.
    Finns det någon liten väska eller något som är just gjord för förvaring av multirulle?

MVH Tobias

Tar bort rullen från spöt efter fisketuren och sätter spöt bredvid och lägger rullen på en handduk, där får den ligga tills det är dags för fiske igen, då åker den på spöt och fraktas på det viset i bilen, sen är det bara på med ett bete och börja fiska! vill du endå ha något skydd på rullen så kan du köpa ett http://www.olssonsfiske.se/abu-rulls...207-c-228.aspx så kan rullen sitta på spöt samtidigt.

Kommentera

Det enda jag gör i princip är att släppa på bromsen. Ibland kan jag bli sentimental och smörja och rengöra men det är inte för ofta.

Kommentera

Har aldrig fattat varför man ska plocka av rullarna för anant än om spöna ska tranporteras i en spötub på längrresa, annars sitte de bäst monterade.
        Mina sitter kvar på spöna jämt, och ibland kommer jag ihåg att lossa bromsarna och spola dem med sötvatten när jag kommer hem men oftast inte och de funkar bra ändå.

Kommentera

Mina sitter bekvämt kvar på sina respektive spön i spöstället.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Mina sitter också på spöna som står i spöstället.
            Man ska absolut vara rädd om sina prylar och ta hand om dem med vissa behandlar dem som om de vore bebisar.
            Jag ser på dem som bruksgrejor och inga värdefulla klenoder på något sätt.
            //C
            http://sportfisher.se

Kommentera

Som sagts tidigare så ska rularna användas och inte ligga undangjömda i nån väska, vad har du för väska att packa in barnen i? För mig är barna mer värdefulla men de låter sig inte stängas in i nån madraserad väska när vi ska resa bort.. Låt rullen sitta på spöt och tänk dig för hur du packar bilen så är det alltid redo när fisketillfällen dyker upp, lite översyn och service ibland förlänger livet på rullen och ger ett problemfritt fiske..

Kommentera

Jag fiskar mycket salt-vatten så jag spolar av rullarna efter varje tur, sedan lägger jag bara dom överst i fiskeväskan så det inte kommer tunga draglådor och sådant ovanpå.

En multi har inga byglar och sådant som man måste ta hänsyn till så dom tåler en hel del, min älsta är över 20 år gammal och har överlevt vad jag utsatt den för så man behöver inte va så förbannat rädd om dom.

Kommentera

Jag plockar av rullarna från spöna och sköljer oftast med kranvatten eftersom jag bara fiskar i saltvatten och sedan lägger jag spöna i spötuber och rullarna i fiskeväskan.

Edit: Anledningen till att jag plockar av rullarna och lägger spöna i spötuber är för att jag förvarar mina fiskegrejer i bilen för tillfället då jag bor hos min flickvän och hennes familj och det skulle bara vara en tidsfråga innan ett spö går av om de skulle förvaras inne i huset/förrådet
                  Hemma på ön så har jag en hörna där jag har alla spön, delar bara spöt och vevar in slaklinan.
                  Senast ändrad av ante912; 2011-07-05, 11:30.
                  -----------PB's!-----------
                  Gädda 8,7 kg
                  Harr 0,5 kg
                  Abborre 0,8 kg
                  Torsk 2,4 kg
                  Havsöring 3,5 kg
                  Näbbgädda
                  Strömming
                  Mört
                  Skrabb

Kommentera

Varför jag söker någon liten väska är för att jag oftast lägger den i min ena fiskeväska, då jag ibland har svårt att bestämma mig vilken rulle eller fiske de ska bli så brukar de bli att den får åka med.
                    När jag väl har kommit hem osv, så sitter den oftast kvar på spöt och får en dusch innan den får torka till nästa tur.
                    Skulle nog funka rätt bra med http://www.olssonsfiske.se/abu-rulls...207-c-228.aspx.
                    Bara för undvika repor osv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art