[Jerkbait] Köpa spö & rulle. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Jerkbait] Köpa spö & rulle.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av viktorsvediin Visa inlägg
    Ah, tack så mycket. (:
    Vi får se hur det blir med ett ST Croix spö, dom var rätt dyra. Måste ha råd med rulle också. (;
    maila dom om ett LF/rst ripper. kostar 1700-1800 och enligt PA högberg som är en av sveriges mesta och bästa jerkfiskare är det bara St croix legdend som kan matcha de spöet o de går på 3400 kr..
    bft o saveger o dom ligger långt efter även om bft gör väldigt bra spö

Kommentera

Slå killarna på Fiske och fiskar en signal och fråga om rullar till muskie spöet, dom säljer väldigt mycket fiskeprylar och är alltid ärliga när det gäller om saker funkar eller inte, om inget annat så får du veta vad dom får reklamationer på och vad som håller, sedan kan du ju alltid köpa prylarna på annat ställe som är billigare.

Kommentera

t ex då jag skulle köpa min första jerkrulle så titta jag på många olika modeller färger priser. Men eftersom jag tycker för min del så är rullen motorn i hela utrustningen och är den viktigaste komponenten kanske främst i jerkfisket. Då gick jag enbart på många tipps och fakta. Jag köpte en Ambasadeur 5601JERK. (inte vackraste färgen men så funktionssäker) Har inte ångrat det köpet. Detta gäller för mig inom allt fiskeutr, kvalitet före det estetiska.
        Lycka till. Det är så häftigt jerk, brutala hugg.
        I näst kast så .....

Kommentera

Hejsan!

Beställt grejerna nu, det blev Set 1, samt två stycken tafsar.
          Dragen jag beställde är.
          Papegoja - Långsamt sjunkande 19.6cm.
          C & F Buster Jerk Regnbåge.
          Samt en till som jag inte minns namnet på.
          Grejorna bör komma nästa vecka, då berättar jag mer.

Tack för all hjälp!

MVH Viktor

Edit: Kom på nu, det blev även en Skitmörten.
          Senast ändrad av viktorsvediin; 2011-06-30, 16:50.

Kommentera

Tänkte uppdatera er, lite.
            Har fiskat lite med grejorna nu, har haft totalt ett litet trassel men en vän hjälpte mig fixa det.
            Har fått upp en gädda.. på ca 50 cm, det var med papegoj draget.
            Sen var jag nära på att få upp en gädda på ca 3-4kg. Men hade ingen hov så jag tappade den alldeles vid vasskanten. ):
            Dock, så känner jag hugg väldigt ofta. Men de släpper direkt efter, är det någon inställning jag gjort fel?

Otroligt kul fiske dock, synd att jag inte fått smaka på något rejält hugg än dock!

MVH Viktor

Kommentera

Om dom hugger men inte sitter låter det mest som otur

Kommentera

Ursprungligen postat av viktorsvediin Visa inlägg
                Tänkte uppdatera er, lite.
                Har fiskat lite med grejorna nu, har haft totalt ett litet trassel men en vän hjälpte mig fixa det.
                Har fått upp en gädda.. på ca 50 cm, det var med papegoj draget.
                Sen var jag nära på att få upp en gädda på ca 3-4kg. Men hade ingen hov så jag tappade den alldeles vid vasskanten. ):
                Dock, så känner jag hugg väldigt ofta. Men de släpper direkt efter, är det någon inställning jag gjort fel?

Otroligt kul fiske dock, synd att jag inte fått smaka på något rejält hugg än dock!

MVH Viktor
                hur ser krokarna ut?
                kan vara att du jerkar och får slaklina sen rycker till då kan de kännas som kontakt.
                ett annat tips. bfts tafsar är jävligt bra men dyra.. köper du titanium tootproff 75lbs. superrolling lekande och staylok betes lås kan du göra egna tafsar till en bit under halva priset. plus att du kan göra dom så långa du vill ha dom.
                hade folk vetat hur enkelt det är att knyta själv hade dom inte sålt en ända färdig tafs..

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Om dom hugger men inte sitter låter det mest som otur
                  Haha kanske det kanske. (;

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                  hur ser krokarna ut?
                  kan vara att du jerkar och får slaklina sen rycker till då kan de kännas som kontakt.
                  ett annat tips. bfts tafsar är jävligt bra men dyra.. köper du titanium tootproff 75lbs. superrolling lekande och staylok betes lås kan du göra egna tafsar till en bit under halva priset. plus att du kan göra dom så långa du vill ha dom.
                  hade folk vetat hur enkelt det är att knyta själv hade dom inte sålt en ända färdig tafs..
                  Det är typ svarta sylvassa krokar på dragen, satt dom i mina fingrar hur många gånger som helst..
                  Det där med slaklinan låter faktiskt som om det kan vara felet! Jag brukar sitta och kolla på Trummans videos på YouTube då & då, det hjälper mycket!
                  Att tillverka egna tafsar vet jag redan om, tror t.om att det var du som länkade till Grävlingens guide, så jag skall börja göra egna tafsar. Varför jag köpte dom dyra nu var så att jag kunde dra ut & fiska direkt!

Det står i manualen at jag skall smörja min Revo Toro efter varje fisketur, är det viktigt att följa detta? Har gjort det hittills, men förstår inte riktigt varför..?

MVH Viktor

Kommentera

Det brukar det stå på de flesta men det är inte så viktigt, det räcker att du sköljer av rullen under kranen så all smuts / saltvatten försvinner efter fisketuren, och lägga en droppe olja i evighetsskruven brukar jag göra. Sen så tar jag bort vev sidan och lägger en droppe olja i kullager & andra smörjställe efter var tredje fisketur ungefär, till det använder jag rocket fuel yellow label.
                    Jag har dock en vanlig amba, men det borde väl vara ungefär lika med en lågprofil

Kommentera

Jag brukar spola av och torka efter varje tur, oljar sedan dom delar som exponeras för vatten vilket brukar bli lager och evighetsskruv, resten av rullen får sig en service 4 ggr om året det brukar räcka,

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 290 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art