Först och främst, förlåt om jag lagt tråden i fel del av forumet!
Jag är sugen på att köpa mig ett Jerkbait spö & rulle, då det verkar sjukt kul.
Men, jag behöver då hjälp till val av ett spö.
Jag har aldrigt fiskat med den här metoden förut, jag har bara kört haspel. x:
Jag har dock hittat mig ett spö som faller mig rätt bra i smaken, faktiskt.
Fiskespöt, G.loomis Muskie
Men det här med rulle verkar vara svårt, jag har absolut max 2000 till att köpa rulle för, och den skall helst vara röd, som spöet.
Vet inte vilken jag vill ha, det finns dock en jag skulle kunna tänka mig.
Jag är högerhänt, när jag fiskar med haspelspöt så vevar jag med vänster, om det kan vara hjälpa till.
Rullen - Är den bra? Varför jag faller för den är för att den är sjukt snygg, och stödjer ett bra ändåmål. Men då skulle jag vilja ha ett grönt spö till, gärna ett G. Loomis, då det som jag förstått det är livstidsgaranti så det lär väl vara bra grejer.
Förresten, kan man sätta på en haspelrulle på ett jerkbait spö? Nu blev jag kanske dumförklarad men..
Tack för att du läst detta, kom gärna med åsikter angående det jag valt än så länge, all hjälp uppskattas!
MVH Viktor
Edit: Även hittat två andra set nu som verkar rätt schyssta.
Set 1
Set 2
Vilket av dessa två är ''bäst'' eller vad man nu kallar det, mest prisvärd osv.
Jag är sugen på att köpa mig ett Jerkbait spö & rulle, då det verkar sjukt kul.
Men, jag behöver då hjälp till val av ett spö.
Jag har aldrigt fiskat med den här metoden förut, jag har bara kört haspel. x:
Jag har dock hittat mig ett spö som faller mig rätt bra i smaken, faktiskt.
Fiskespöt, G.loomis Muskie
Men det här med rulle verkar vara svårt, jag har absolut max 2000 till att köpa rulle för, och den skall helst vara röd, som spöet.
Vet inte vilken jag vill ha, det finns dock en jag skulle kunna tänka mig.
Jag är högerhänt, när jag fiskar med haspelspöt så vevar jag med vänster, om det kan vara hjälpa till.
Rullen - Är den bra? Varför jag faller för den är för att den är sjukt snygg, och stödjer ett bra ändåmål. Men då skulle jag vilja ha ett grönt spö till, gärna ett G. Loomis, då det som jag förstått det är livstidsgaranti så det lär väl vara bra grejer.
Förresten, kan man sätta på en haspelrulle på ett jerkbait spö? Nu blev jag kanske dumförklarad men..
Tack för att du läst detta, kom gärna med åsikter angående det jag valt än så länge, all hjälp uppskattas!
MVH Viktor
Edit: Även hittat två andra set nu som verkar rätt schyssta.
Set 1
Set 2
Vilket av dessa två är ''bäst'' eller vad man nu kallar det, mest prisvärd osv.
Kommentera