Drömsetet för gäddfiskare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drömsetet för gäddfiskare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
    Det var ungefär 2 år sedan som jag var sådan, tröttsamt att vissa människor aldrig kan glömma det som hänt och gå vidare.
    Förlåt mig för att jag har sårat dig så hemskt mycket, har du provat att prata med någon om det?
    För det första är det ett år sedan du blev Bannad. Tror det står i reglerna att om Du blivit bannad en gång, får du inte göra ett nytt konto.

Kommentera

Skall du köpa något alldeles extra, så se bortom allt asienserietillverkat. Inget är bra till allt, utgå ifrån det betet du använder mest. Vad krävs för att kasta, fiska och kroka med det? Känn runt lite, själv gillar jag ST Croix starkt! PM76MHF, tror jag skulle passa? Gillar Premium bättre än Legend, rappare och crispiare. Men andra märken, bär en annan känsla.. Känn efter vad du gillar bäst själv?

Varken Luna eller TE håller längre än ngt år, kanske är en trimmad amb. bästa valet?
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
        Varken Luna eller TE håller längre än ngt år, kanske är en trimmad amb. bästa valet?
        Om dom rullarna inte håller mer än något år?! så skulle jag vilja tipsa om amba revo toro. jag har haft min i typ två år, helt problemfri! och jag är inte den som putsar på den direkt...
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
          Köper du annan lina än Tuf Line XP så är det onödigt att köpa ett så fint set

Lite mer seriöst då, håll dig borta från skitlinor som Daiwa Samurai Braid och Spiderwire, köp Strike Wire eller Tuf Line XP (Tuf Line XP är överlägset den bästa linan jag använt, dock endast testat 50-80lb/0,33-0,45mm)
          Kul att läsa det första kritiska inlägget om samurai linan jag sett. Men att klassa den som "skitlina" är väl ändå att ta i lite..
          Tycker själv att den lägger sig perfekt på spolen och kastar bättre än någon lina jag testat innan. Har den på 5 rullar i olika dimesioner.
          Dock har jag ganska hyfsade rullar och är van multi kastare. Kanske spelar in? Annars har vi bara väldigt olika uppfattningar av samma lina..
          (vilket i sig inte är ovanligt på fiskesnack)

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            Kul att läsa det första kritiska inlägget om samurai linan jag sett. Men att klassa den som "skitlina" är väl ändå att ta i lite..
            Tycker själv att den lägger sig perfekt på spolen och kastar bättre än någon lina jag testat innan. Har den på 5 rullar i olika dimesioner.
            Dock har jag ganska hyfsade rullar och är van multi kastare. Kanske spelar in? Annars har vi bara väldigt olika uppfattningar av samma lina..
            (vilket i sig inte är ovanligt på fiskesnack)
            Ok, att skriva skitlina var dumt, den kan ju omöjligt vara skit eftersom så många gillar den, men för mig så fungerade den inte alls bra.
            Tre linor använder jag, Tuf Line XP, Power Pro (trolling, eftersom den är billig och håller) och Sufix 832.
            Ska nog testa Tracer Braid någon gång...

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
              Om dom rullarna inte håller mer än något år?! så skulle jag vilja tipsa om amba revo toro. jag har haft min i typ två år, helt problemfri! och jag är inte den som putsar på den direkt...
              Min polare har en Revo toro han haft i 2år han med... han har lämnat in den på lagning "vad jag vet" 2 gånger pga kul lagren har pajjat helt och första gången fick han en ny.. men den pajja oxå så det blev 2:a gången.. Revo toro tror jag dock inte på!

Kommentera

Ursprungligen postat av PajkSimon Visa inlägg
                Min polare har en Revo toro han haft i 2år han med... han har lämnat in den på lagning "vad jag vet" 2 gånger pga kul lagren har pajjat helt och första gången fick han en ny.. men den pajja oxå så det blev 2:a gången.. Revo toro tror jag dock inte på!
                när jag skulle köpa min första riktiga jerkrulle skulle jag köpa en revo toro men försäljaren vägrade sälja den till mig. då den kosta 3000 o höll max en säsong enligt han..
                köpte en jb och ångrar det verkligen inte

Kommentera

Liten rapplig dubbelvev på JB som suger.. Bäst är kraftigt T-handtag som mina gamla amb 6500CL har (bytt drev två ggr och lite annat också). Hur kommer man i kontakt med UT?

Lutar åt en Daiwa Saltist 20, till det tyngsta fisket. Spara dom andra till det lite lättare.
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av PajkSimon Visa inlägg
                    många som lovordar den rullen hur som helst, även om din polare har haft problem med sin! synd för hans del...
                    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Mitt favorit set till lättjerk är daiwa zillion 7 fot klassat upp till 2 oz och en daiwa luna 203. För att inte svika daiwa så är linan självklart daiwa samuraibraid 30lb. Mycket nöjd med den combon!

Edit: Men det är klart, skulle jag ha typ 8000:- över så skulle ett Daiwa Steez 7'4 xh och en Daiwa pluton sitta fint
                      Senast ändrad av thejocce; 2011-08-04, 16:50.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 384 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art