Ursprungligen postat av MrDejefors
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drömsetet för gäddfiskare.
Collapse
X
-
Skall du köpa något alldeles extra, så se bortom allt asienserietillverkat. Inget är bra till allt, utgå ifrån det betet du använder mest. Vad krävs för att kasta, fiska och kroka med det? Känn runt lite, själv gillar jag ST Croix starkt! PM76MHF, tror jag skulle passa? Gillar Premium bättre än Legend, rappare och crispiare. Men andra märken, bär en annan känsla.. Känn efter vad du gillar bäst själv?
Varken Luna eller TE håller längre än ngt år, kanske är en trimmad amb. bästa valet?Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggVarken Luna eller TE håller längre än ngt år, kanske är en trimmad amb. bästa valet?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inläggKöper du annan lina än Tuf Line XP så är det onödigt att köpa ett så fint set
Lite mer seriöst då, håll dig borta från skitlinor som Daiwa Samurai Braid och Spiderwire, köp Strike Wire eller Tuf Line XP (Tuf Line XP är överlägset den bästa linan jag använt, dock endast testat 50-80lb/0,33-0,45mm)
Tycker själv att den lägger sig perfekt på spolen och kastar bättre än någon lina jag testat innan. Har den på 5 rullar i olika dimesioner.
Dock har jag ganska hyfsade rullar och är van multi kastare. Kanske spelar in? Annars har vi bara väldigt olika uppfattningar av samma lina..
(vilket i sig inte är ovanligt på fiskesnack)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggKul att läsa det första kritiska inlägget om samurai linan jag sett. Men att klassa den som "skitlina" är väl ändå att ta i lite..
Tycker själv att den lägger sig perfekt på spolen och kastar bättre än någon lina jag testat innan. Har den på 5 rullar i olika dimesioner.
Dock har jag ganska hyfsade rullar och är van multi kastare. Kanske spelar in? Annars har vi bara väldigt olika uppfattningar av samma lina..
(vilket i sig inte är ovanligt på fiskesnack)
Tre linor använder jag, Tuf Line XP, Power Pro (trolling, eftersom den är billig och håller) och Sufix 832.
Ska nog testa Tracer Braid någon gång...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggOm dom rullarna inte håller mer än något år?! så skulle jag vilja tipsa om amba revo toro. jag har haft min i typ två år, helt problemfri! och jag är inte den som putsar på den direkt...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PajkSimon Visa inläggMin polare har en Revo toro han haft i 2år han med... han har lämnat in den på lagning "vad jag vet" 2 gånger pga kul lagren har pajjat helt och första gången fick han en ny.. men den pajja oxå så det blev 2:a gången.. Revo toro tror jag dock inte på!
köpte en jb och ångrar det verkligen inte
Kommentera
-
Liten rapplig dubbelvev på JB som suger.. Bäst är kraftigt T-handtag som mina gamla amb 6500CL har (bytt drev två ggr och lite annat också). Hur kommer man i kontakt med UT?
Lutar åt en Daiwa Saltist 20, till det tyngsta fisket. Spara dom andra till det lite lättare.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PajkSimon Visa inläggMin polare har en Revo toro han haft i 2år han med... han har lämnat in den på lagning "vad jag vet" 2 gånger pga kul lagren har pajjat helt och första gången fick han en ny.. men den pajja oxå så det blev 2:a gången.. Revo toro tror jag dock inte på!
Kommentera
-
Mitt favorit set till lättjerk är daiwa zillion 7 fot klassat upp till 2 oz och en daiwa luna 203. För att inte svika daiwa så är linan självklart daiwa samuraibraid 30lb. Mycket nöjd med den combon!
Edit: Men det är klart, skulle jag ha typ 8000:- över så skulle ett Daiwa Steez 7'4 xh och en Daiwa pluton sitta fintSenast ändrad av thejocce; 2011-08-04, 16:50.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 384 visningar
1 gilla