Drömsetet för gäddfiskare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drömsetet för gäddfiskare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drömsetet för gäddfiskare.

Har helt oväntat fått tillbaka en större summa pengar på skatten.
    Tänkte därför unna mig en grym utrustning för grovt gäddfiske.
    Mitt ända krav är att den ska va hyfsat allround. Dvs. Det ska gå att trolla, kasta beten upp till 200gr, samtidigt ska det va kul att drilla med även om fisken bara väger ett kilo. Alla förslag välkomnas och har nån något till salu så köper jag gärna. Men som sagt det ska vara något ut över det vanliga.

vill inte låta dum , men i mina ögon så kan det väl inte vara kul och drilla 1kg fisk på ett spö med kastvikt upp till 200gr. Men eftersom du säger att det ska vara utöver det vanliga , kan säkert det funka med :P , lycka till med köpet !
    [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Tror inte heller du får ut särskillt mkt med ett 200gspö med så pass små fiskar som kilosgäddor. Spöt är helt enkelt för grovt klassat för det. Det jag tror du menar är att spöt ska ha bra drillegenskaper men ändå kunna kasta tunga beten, eller något i den stilen.

Ska det vara haspel eller spinnutrustning?

Kommentera

Existerar sådana spön?
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

två fina spö är LF chopper och LF helldwag.. sen har ju st croix riktigt fina spö med..
          till rulle skulle jag kört med en 5601 JB med UT bussningar i..
          men de där med att kasta 200gram och ha fina drillningsegenskaper på 1 kgs gädda får du nog vänta 30 år till innan spötekniken är så långt kommen..

Kommentera

Minst 30 år. Jag har redan börjat spåna på hur spöt skulle kunna funka. När en gädda hugger känner en sensor av hur stor den är. Spöt blir smalare/vekare och ändrar aktion när smågäddor hugger... lite science fiction...
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

St Croix PM63XHF.

Kommentera

UT pimpa en amba JB till MAX är mitt tips. Helt klart värt de.. =)

Kommentera

Det kan inte bara vara jag som tröttnar på dom där jävla påkarna å den där väskan som väger åt helvete för mycket .Det roligaste gäddorna är dom man får på klena grejer .
                  Så håll dig till beten under 100 gram å köp inte dom där påkarna som har kastvikt 150-200 gram det är inte kul . Visst jag fiskar med ett LF chopper å en Record 50 . Men gäddan måste väga 5 kg för att det ska vara kul. I dag fick jag min roligaste gädda på länge den vägde 3 kg å tog på vertikal fiske med ul rulle 0,10 lina å spö med kastvikt 5-25 gram .

/Fredrik

Kommentera

Ok.
                    Felformulerade mig en aning.
                    Visst förstår själv att det omöjligt kan va roligt att drilla en "slips" på 1kg när man trollar med en
                    bulldawg. Men missförstå mig rätt, alla fiskar vi ju efter "gammelgäddan" men oundvikligt så är ju vårt byte en rovfisk som
                    hugger på allt som rör sig. Och den gäddfiskare i vårt avlånga land som säger att det inte går hundra gäddor på en över 5kg
                    tror jag kryddar verkligheten. Eller så är det jag som är kass.

Det ända jag menar är att jag kommer köpa en utrustning som jag verkligen kommer vara nöjd med i många år och som känns
                    lite utöver det vanliga.
                    Det är därför det jag är intresserad utav att veta. Vilket är erat dröm"kit" (spö och rulle). Nu snackar vi guldpletterade Amba
                    med diamanter med lasersikte och inbyggd kamera om det finns och dylikt.( missförstå mig rätt)
                    Jag bara känner för att unna mig något extraordinärt för sporten och egots skull.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art