Fiskade lite idag och sen plötsligt så blev det segare och segare att veva in till det inte gick alls typ : ( Någon som vet vad det kan va för fel.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon som vet felet på min c3
Collapse
X
-
Du har inte fått in lina som snott sig runt spolen på nåt vänster?
Annars är det bara att skruva isär och felsöka, ta det lugnt och på en välordnad yta (gärna på ett gammalt lakan eller papper ) så är det inga problem.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Har några förslag på vad du kan göra för att försöka bestämma vad som är galet.
Frikoppla rullen, snurrar spolen fritt?
- om spolen snurrar fritt borde det vara i själva vevgaveln trögheten sitter. Skruva av vevgaveln med de 3 tumskruvarna och bekräfta att det fortfarande är trög-vevat.
- om spolen inte snurrar fritt, skruva av den kupade gaveln. Känn efter att linspridaren roterar obehindrat, kolla även det vita nylon-drevet på den kupade gavelns insida. Kolla även spolen.
- Om linspridaren är trög, får du rengöra den. Har du otur är knivbulten skadad, lossa knivbultsmuttern och pilla ut knivbulten och granska den.
Återkom med rapport om hur det gick med ovanstående.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
innan du lossar dom två skruvarna.. har du sprängskiss?
annars går in här: http://www.mikesreelrepair.com/schem...s.php?album=27 och leta reda på din rulle
Kommentera
-
Den gängade mässing grunkan som veven sitter på som har skurit på axeln. Bara att försöka få loss den och fetta in axeln sen ska det funka.
Det kan vara ett helvete att få loss den men det brukar gåEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pike1 Visa inläggDen gängade mässing grunkan som veven sitter på som har skurit på axeln. Bara att försöka få loss den och fetta in axeln sen ska det funka.
Det kan vara ett helvete att få loss den men det brukar gå
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 096 visningar
1 gilla
|