Buggigt ekolod? (Eagle Cuda 300 Portable) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buggigt ekolod? (Eagle Cuda 300 Portable)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av elfving73 Visa inlägg
    Gå in i menyn och stäng av funktionen "Fish ID"! Den funktionen är helt värdelös, tecknar fisk på alla ekon. Helt useless!
    Har stängt av den men har aldrig nåååågonsin sätt en båge faktiskt, får också en massa störningar nästan hela tiden och givaren lostnar alltid hehe...

Kommentera

Ursprungligen postat av Daweee Visa inlägg
      Har stängt av den men har aldrig nåååågonsin sätt en båge faktiskt, får också en massa störningar nästan hela tiden och givaren lostnar alltid hehe...
      Har inte heller sett någon båge, bara lite kluttar här o var. Får också lite störningar ibland, tex plötsligt visar lodet 60m och en massa svarta streck visas på skärmen, o min givare lossnar också ibland...

Hur ser man skillnad på hård och mjuk botten?

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Vad jag tycker är konstigt, är att det fortfarande inte finns någon givare som kan kopplas direkt till en laptop och att laptopen (kanske med en open source-mjukvara) processerar informationen och ekolodsbilden visas på skärmen.
        Jag menar, ekolod av den grafiska varianten har ju funnits i evigheter nu och man kan tycka att bra mycket mer avancerade saker finns att koppla till en laptop.
        Ekolodsgivare och programvara borde inte vara något konstigt. Det är ju ändå bara information som genom mjukvara görs om till en bild.
        Skulle det då också vara open source så kunde det finnas hela communities av teknikdårar/fiskare som satt och knappade kod mellan fisketurerna
        Håller med till fullo! Borde verkligen finnas intresse för detta, tänk att sitta med en liten 10" laptop i båten, skulle ju vara klockrent! Dags för någon att ta tag i detta!
        Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
        http://www.ichtys.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 209 visningar