Ledsen över att behöva posta detta, Vet något något om "Azphyxia"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ledsen över att behöva posta detta, Vet något något om "Azphyxia"?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ledsen över att behöva posta detta, Vet något något om "Azphyxia"?

Hej!

Är så för ett tag sedan köpte jag en rulle och ett spö av Azphyxia som då inte var några problem alls.. Men grejjerna dök inte upp, han hävdade då att Schenker hade slarvat bort paketet och så kan de ju vara..

Han vad då mkt hjälpsam och jag fick välja 2 nya produkter för han hade bra kredit på någon fysisk butik han jobbat med.

Jag plockade ut en Pro rocket och ett MP pro. till samma pris..

De tog ett himla tag först innan de rätta spöet kom till han och sa att han skickat rullen flera gånger utan att den dök upp. Då hävdade han att han väntade för att de blev dubbel frakt annars.. Ok, förstårligt!

När han sedan då sa att han skickat både spö och rulle hade jag förväntningar på att få de inom en snar framtid.
    Inget paket dök upp och han förklarade då att de varit väldiga problem med stölder på hans ombud.

Han lovade då att föra över pengarna till mig igen och han skulle få tillbaka pengar från sin försäkring.

Skickade över kontonr ganska omgående och detta var nog runt 22-24 maj, Inte sett en krona..

Någon som har gamla kontaktuppgifter på honom så man kanske kan prata med han?
    Får näligen inte tag i honom, eller hur ska jag gå vidare tycker ni?

detta ärende kanske har hållit på i 2mån snart..

hoppas på en förklaring..

Markus
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

Du har alltså blivit blåst. Inte mycket att göra åt det tyvärr. Det enda du kan göra är att göra en polisanmälan för bedrägeri. Men om du inte ens har några kontaktuppgifter så blir det ju svårt för polisen att utreda och även om de gör det och får tag i han kommer du förmodligen aldrig se röken av varken pengar eller grejor igen.

Tråkigt. Men att göra affärer på detta sätt via forum är förenat med risken för att bli utsatt för ett bedrägeri.

Kommentera

Verkar onekligen så, men han är ju ganska så aktiv på forumet och därför litar man ju lite på honom.. Kanske dags för ett obligatoriska kontaktuppgifter vid köp och sälj?
      sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Det finns ju 2 fiskebutiker i norrköping,ring dom och kolla vilken han jobbat på och berätta att han tar ut grejer och säljer dom så gör du det lite jobbigt för han i alla fall.
        Kontaktuppgifter i Köp & Sälj e en kanonidé !!!
        Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Har du inte ett konto du betalat till??? det borde du kunna använda dig av för att få tag i honom... Om du är osäker på folk en annan gång, använd Payson då får dom inga pengar före du fått varorna.

Kommentera

Ja de ska jag bannemig göra!

Och om man ska hårddra de hela kanske man till och med ha ett bifogat Bild ID på personen som säljer.
            sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Gör du en polisanmälan och går till din bank brukar de ofta ersätta dina pengar. (Beror ibland på betalform men ett anmälan är ett måste)

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
                Verkar onekligen så, men han är ju ganska så aktiv på forumet och därför litar man ju lite på honom.. Kanske dags för ett obligatoriska kontaktuppgifter vid köp och sälj?
                Detta har jag påtalat tidigare och även visat exempel på hur man skulle kunna lägga upp det.. Tyvärr fick jag ingen respons alls !?
                (kanske blev missat från admin)

Eftersom detta är det överlägset största fiskeforumet i Sverige då skulle jag lätt ta ut en avgift på alla som vill annonsera på forumet, vare sig det är privatpersoner eller företag..
                Vet inte varför men jag har aldrig varit "för" en annonsdel som är gratis.. Det är som upplagt för oärligt folk !

På ett annat forum som jag har varit aktiv på väldigt länge, där införde vi strikta regler för annonsering och där har vi aldrig dessa problem!

Kommentera

Jag begär alltid (med vissa undantag) en bild på säljarens körkort innan någon pengaöverföring sker.

Jag anser att om en säljare knorrar över detta eller är hemlighetsfull med sin identitet, eller inte vill lämna ut sitt telnr, personnr eller liknande då har man något att dölja och då ska man f-n inte få annonsera heller!

Detta skulle lösas enkelt om varje forumanvändare som vill annonsera skulle vara tvungen att identifiera sig samt även betala en engångskostnad..

Saken är löst !

Allt patrask skulle "försvinna" från forumet!

Kommentera

säg bara om jag inte har sett pengarna innom 7 dagar anmäler jag dig för lurendrejeri det måste ju gå att bevisa på något sätt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 015 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art