Originally posted by Mugge
Ett par svar om saker som skrivits här:
2.Självklart har inte detta något att göra med om barn går och kastar grus i vatten så har väl antagligen ungar alltid gjort och lär väl alltid göra... det har att göra med ifall det skulle vara så att någon s.k. sportfiskare skulle ägna sig åt någon form av mindre lyckad mäskningsteknik, som kanske borde lära sig lite hyfs!!!
Ett par svar om saker som skrivits här:
2.Självklart har inte detta något att göra med om barn går och kastar grus i vatten så har väl antagligen ungar alltid gjort och lär väl alltid göra... det har att göra med ifall det skulle vara så att någon s.k. sportfiskare skulle ägna sig åt någon form av mindre lyckad mäskningsteknik, som kanske borde lära sig lite hyfs!!!
Att det är fel det är vi ense om,
men att säga att det är på ena eller andra sättet det kan man inte utan att ha observerat själva gruseringen.
Strängt taget kan det ju ha hänt innan fisken sattes ut(smet?).
Men av egna observationer kan jag säga att ungar kastar ofta grus och sten i vattnet. Mindre ofta har jag observerat vuxna med samma beteende, de brukar hålla på med krokförsedda tyngder i sina dyra linor.. Men det kanske är annorlunda i Gustavsfors.
Detaljer, men för mig är det inte självklart att det inte är barn.
Kommentera