Upprörande :( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upprörande :(

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Upprörande :(

Läste detta på ettannat forum och blev heligt förbannad... och tycker fler borde känna till det.

... everything else is baitfish.

Alltså detta har varit på tal länge. Tycker du synd om fisken som sväljer sten vad tycker du om den gammla silikon äggen från berkley "powerbait" som inte bryts ner naturlig och om en båge tar den och sväljer den så fastnar betet i tarmsystemet och fisken får förstoppning och dör. Men dock ska det sägas att fisken får i sig grus när den äter husmaskar osv. Eftersom skalen på maskarna oftast är av små stun osv. Detta kändes ju ganska töntigt måste jag säga. Lågt av folk att kasta i grus i vatten för att efterlikna ett pelletsljud men vad ska du säga? Sluta sparkagrus i vattnet...... Jag är dock själv helt emot att fisken ska gå en sådan framtid tillmötes att dö pga att folk slänger i grus i vattnet men det kommer ju dit naturligt oxå!
    Senast ändrad av linu_z; 2004-06-07, 19:59.
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

de e ju fan för jävligt! vilken sportfiskare skulle kunna göra något sånt
      www.specimenhunters.se
      "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Man kanske inte ska svartmåla så mycket? Kanske finns andra förklaringar?

Jag var och fiskade i lördags (regnbåge) och min grabb som var med slängde nog i ett par kilo barr, kvistar, grus, kottar och annan bråte. Naturligtvis med uppsåtet att skada fiskarna (han är snart fyra och en illasinnad varelse redan...)
        Sen tycker jag att vi ska förbjuda grus på broar eftersom det kan slinka ner i vattnet och bli uppätet av idiotiska varelser i vattnet!

Kanske är inte felet grus i vattnet, kanske är det att vi släpper i fisk som inte vet hur mat ser ut?

OBS: Inlägget kan innehålla spår av ironi!

Kommentera

Nämen vänta nu!..om en jirre har grus i magen är väl inte den första slutsatsen att någon har medvetet matat den med det?..dessutom tror jag inte ett dugg på att de inte skulle kunna göra sig av med det. Helt ofarligt. Flera djur äter ju sten och grus för att underlätta matsmältningen. Smågäddor har ju ofta div. skräp i magen..typ efter husmaskar..själva boet...kommer det in så kommer det ut ;0)

Kommentera

Dumma fiskjävlar, är de så korkade förtjänar de inte att leva
            /Lazinko

Kommentera

Å tänk på alla fåglar som konstant pickar efter frön i gruset!..Egentligen ska nog inte tex höns vara frigående...djurplågeri? jamemar att springa runt att picka en gång per sekund?..risken är överhängande att de får i sig något olämpligt..typ gruskorn..

Kommentera

;0)

Kommentera

en normal fisk brukar oftast känna om det är nåt ätbart den har i munnen, om inte så spottar den ut det, men regnbågen är väl troligtvis så massivt degenererad och sönderodlad att den inte vet vad som är ätbart och inte..

Kommentera

Det måste ligga delvis hos fisken. Har haft akvarium, och vissa fiskar brötar runt på botten konstant, men spottar lika konstant ut de stenar de har stoppat i sig. Varför gör inte regnbågar det? Måste nästan, som truttakungen säger, bero på att den inte har några naturliga försvarsmekanismer kvar.

Dock, är detta ingen ursäkt för de fiskare som bedriver den här typen av "sportfiske".

Själv använder jag inte sten, nät, gäddklyka, dynamit eller powerbait. Det är väl lite det som är sporten, att man ska ha ungefär lika odds som fisken? Själv blir jag omåttligt uttråkad om det bara hugger hela tiden... Ni kanske tycker det låter skumt, men så är det.
                    Tänk först - fiska sen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 029 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art