Hjälp! Söker Storm jigg... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Söker Storm jigg...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp! Söker Storm jigg...

Haft otrolig framgång under gäddans efterlek med Storms Wildeye curl tail swim shad, se länk:

Legendary Classic hard baits to cutting edge soft plastics, Storm® lures offer anglers a wide variety of premium fishing lures to turn a day of fishing into a day of catching. Reliable performance and unmatched value, Storm knows for the best success you need to “Think Like A Fish.”

Men de tunna jiggarna slits snabbt ut och jag behöver köpa nya. Men hittar ingen svensk sida där jag kan köpa dem, och då har jag efter min förmåga letat länge. Kan någon storfiskare där ute stilla min frid?

Om det vore möjligt hitta separata jiggar vore det av intresse. I värsta fall borde det kanske fungera att använda andra Storm-jiggar?

Legendary Classic hard baits to cutting edge soft plastics, Storm® lures offer anglers a wide variety of premium fishing lures to turn a day of fishing into a day of catching. Reliable performance and unmatched value, Storm knows for the best success you need to “Think Like A Fish.”

röd färg.

funkar hur bra som helst. alltid napp.

både gädda och abborre hugger.

Kommentera

Här är nån som säljer ett sånt set på tradera iaf: http://www.tradera.com/STORM-WILDEYE...0357_132148632
      27 spänn i frakt känns dock lite mastigt...

Men borde det inte funka att hänga på någon random "vanlig" jigg på spinnartråden?

Kommentera

Tack killar!

Dahlgren; jag har samma jigg i lådan och den fungerar bra. Den saftiga trekroken gör dock att det är lite vanskligt att fiska efter botten i grundare områden.

Träben; Tack, har den faktiskt i minneslistan redan. Dock är det där Curl Tail Spin Shad och inte Swim, men osäker på vad skillnaden är?

Att köra en liknande jigg borde fungera, kanske snöat in mig för mycket på detta...

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola12 Visa inlägg
          Tack killar!

Träben; Tack, har den faktiskt i minneslistan redan. Dock är det där Curl Tail Spin Shad och inte Swim, men osäker på vad skillnaden är?

Att köra en liknande jigg borde fungera, kanske snöat in mig för mycket på detta...
          Jag kan då inte se någon skillnad på de båda...
          Annars kan du väl köpa ett packe Storm Wildeye Curltail Minnows. De borde väl funka att hänga på spinnartråden och ser ungefär likadana ut. för jag antar att du inte behöver en ny spinnartråd/-sked?
          De ser ut så här iaf:

Edit: Finns bla att köpa här: http://www.tacklebargains.co.uk/acat...il-Minnow.html

Kommentera

Hej,

Där har du en bra idé. Synd att enda alternativen verkar bli att importera. Vill ju helst ha dem igår.

Nu slog det mig också vilket åbäke det skulle bli om nästa gädda väljer att slita linan, med tanke på att jag bara har en spinnartråd. Nu blir det lugna drillningar...

Har du/ni något annat som fungerat riktigt bra i år?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola12 Visa inlägg
              Hej,

Där har du en bra idé. Synd att enda alternativen verkar bli att importera. Vill ju helst ha dem igår.

Nu slog det mig också vilket åbäke det skulle bli om nästa gädda väljer att slita linan, med tanke på att jag bara har en spinnartråd. Nu blir det lugna drillningar...

Har du/ni något annat som fungerat riktigt bra i år?
              Kanske går att hitta dem i Sverige också, kan inte påstå att jag har letat så mkt. Nåt får du göra själv

För mig har det mest blivit Havsöring (och ofrivilligt näbbgädda) hittills i år. Men annars kör jag främst Dropshot när jag är ute efter abborre. Har haft stora framgångar med det i höstas.

Kommentera

cityfiske i växjö säljer dem vet jag har en själv som jag köpt där tror det är samma som du pratar om... men tror endast de har den gröna färgen

Kommentera

Gjorde en större beställning från Ebay, dock endast jiggar men nu klarar jag mig ett tag. Antagligen var det bara tokiga efterleksgäddor som antagligen så hade ätit portionssnus om jag fiskat med det men här tar vi inga chansningar.

Stort tack för hjälpen. Också fiskat en del havsöring, med fluga, och döm min förvåning när jag ena dagen får upp en sandsjädda

Kjeellman, tack för tipset. Men Cityfiske i Växjö verkar inte ha en webshop och det blir långt för en värmlänning att åka...

Kommentera

ola12 haha jo det blir ju en bit men om du behöver skinnargrejen så är det bara att skicka ett pm så kan jag trakska iväg o köpa ett gäng till dig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 062 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art