Ovanliga beten ni testat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ovanliga beten ni testat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ovanliga beten ni testat

Har någon testat något ovanligt eller annorlunda bete vid fiske (alla typer av fiske, mete, spinn, pimpel etc)?

Själv har jag bara gjort det en gång, de sa på "Visst nappar det" en gång att nån hade tagit en öring på en grön geléråtta, så jag testade detta en gång när jag metade, tog en grön sådan och metade med den. Ingen fisk blev det den gången men jag såg ett par skapliga abborrar som var intresserade men sedan försvann, kanske för sött för deras smak? Fördelen med detta bete är väl att om det inte duger åt fisken kan man åtminstone äta upp resten av påsen själv.

Annars är min enda erfarenhet när jag var i USA i somras och min fiskekompis där skulle fiska catfish (mal) och mäskade upp med "stinkbait" som var nåt slags blanding mellan lever, fiskbitar och ost, och som gjorde skäl för namnet! Sen satte han en stor leverbit på kroken och metade med detta. Detta är iofs inget ovanligt bete när man fiskar catfish i USA men för en svensk var det lite annorlunda. Detta kanske skulle funka på nån svensk art med, vad vet jag?
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

haha, *Jag hår fått en gädda på en 1Dm lång trädgårdslang bit...!! Såg på Rex hunt's fishing adventures på discovery att det skulle funka alldels utamärkt.. hör å häpna, andra kastet så fick jag på det.. Ingen stor pjas men ändå...=) Färgen var svart-röd ruttig...=)
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Leverbit skulle kunna fungera för Lake!!!

Kommentera

Ostbåge har jag tappat fisk på, borde ju va ett ypperligt bete för tex. färna i ytan.

Kommentera

Apelsinskal för Röding på vinterpimpel

Kommentera

gele orm har jag fått abborre på. Sen vet jag några som fott lake på dennis hot dog...
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

jag har fått abborre på ventilgummi när jag var mindre, morfar ville väl inte plocka mask så han sa till mig att det skulle funka lika bra med ventilgummi.

Fick någon abborre mins jag, men antar att mask är bättre

Kommentera

Har tagit några fina augustiabborrar på gula kantareller.
                Ett kufiskt ljudalstrande bete från ABU hette McDan. Det har jag prövat och som alla förståsigpåare förutspådde fick jag inget. Draget togs ur produktion tämligen raskt.
                ABU gjorde även en mycket skum vobbler som de kallade ABU-Räkan. Inte heller på den fångade jag någon fisk trots att jag försökte på alla vis.
                Heddon hade ett ytbete vid namn Crazy Crawler. Betet fanns även i en Tiny variant. Det har jag prövat och inte fått något på.
                Heddon hade även en vobbler vid namn Pumpkinseed. Också den fanns i Tiny utförande. Denna platta högryggade tingest gav några smågäddor.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har provat en bass wobbler, helkonstig variant såg ut som en jerkbait, fast böjd nästan halvcirkel formad, .. sedan har kompisens kompis tappat en ca 8-10kg gädda på ett bottensänke, han fick dessutom en 3kg gädda på bottenmetad mask
                  Jag känner inte hälften av er, hälften så väl som jag skulle vilja ... färre än hälften av er tycker jag hälften så bra om som ni förtjärnar!

Kommentera

Färna på vindruva - Abborre på godisnapp, gelegroda, geleormar - Gädda på enkrona, majs, boilie, nyckelring, silversked, bröd, iglar, räka och blodpuddingspasta - Sarv, Id och Brax på betesfisk och jigg - Ål på Atom giller, och vid ytan på en mälarfjärd där det var 8 meter djupt mitt på dagen(Inget märkligt bete dock) - Senaste favoritbetet för metet är hårda bollar gjorda på uppblött mandelkubb, de krossade både räka och boilies på senaste sutarmetet :-). Kommer säkert på fler märkliga fångster om jag får tänka till en stund..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 997 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art