Grymmt stort missnöje på fiskesnack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grymmt stort missnöje på fiskesnack!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grymmt stort missnöje på fiskesnack!

Hejsan

Martin Kjellman heter jag och är 16 år nästa år börjar jag gymnasiet. (ryssbygymnasiet med den berömda gössjön som granne ) jag har ett stort problem och det är här fiskesnack kommer in i bilden! jag läser sjukt mycket hellre om fiske än om tex so matte kemi tyska och liknande detta gör att fiskesnack och även facebook tar upp all min plugg tid! till och med nu gör det de för jag borde börja på en hkk inlämning som ska vara färdig på torsdag haha

någon som har bra förslag på lösning? (nej jag ber inte om att bli bannad från sidan)

/icke pluggande 16åring

Vet inte vad du menar med hkk men! Skriv en uppsats om när du fiskar! Vilken fisk du vill fånga och hur du gör för att fånga den! Orkar du inte skriva om det så vet jag inte hur du ska göra! Bättre att skriva mycket om det man gillar än att inte skriva nåt...

Kommentera

hkk = Hemkunskap?
      eller är det något modernt hittepå-ämne som inte fanns på det glada åttiotalet när en annan gick i skolan?

Oavsett vilket så känner jag igen ditt problem. Själv så skrev jag min kandidatuppsats i samhällsgeografi i vintras, och det är väääldigt lätt att fastna i slösurfandet timmar i sträck, både på FB och FS. Det enda som hjälper är självdisciplin, att "belöna" sig själv med lite datortid efter att man gjort klart en viss del av sitt skolarbete. Tex "idag ska jag läsa detta kapitlet och göra lite anteckningar kring detta, sen får jag belöna mig själv med lite FS/FB". Eller varför inte belöna dig själv med lite fiske istället?

Kommentera

japp det är hemkunskap jag håller på med ska inreda en lägenhet och skriva en jävla massa om det :'( haha annars brukar jag alltid få med något om jakt eller fiske i mina arbeten speciellt min svenska lärare börjar bli trött på alla noveller, insändare, uppsattser om jakt o fiske hehe

jo självdiciplin är något jag skulle behöva men i de flesta skoluppgifter behövs tyvärr datorer och då är det jävligt svårt att hålla sig undan alla roliga sidor

föresten har jag faktiskt fått med lite om jakt och fiske i denna uppgift också haha

Kommentera

Hmmm, får obehagliga vibbar av högstadie-tiden.
          Var nån jäkla uppgift att skriva ett papper om att inreda en lägenhet med en budget på 10.000kr, fast man fick ta några grejor hemifrån.
          Usch vad surt det var, sitta och tokbläddra i IKEA-katalogen två dar innan inlämning och försöka hitta så många billiga paket med kastruller & fanskap som möjligt för att inte spräcka budgeten...
          Nu hade man nog dunkat in allt i Excel och bifogat en utskrift, fast å andra sidan är det inte jag som sköter den biten...
          Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
          En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Hej Martin!
            Jag känner igen ditt "problem", inte av egen erfarenhet eftersom datorn hette ABC 80 när jag började gymnasiet!
            ....men jag har barn som gärna lägger tid på spel och annat istället för att plugga.

Försök att hitta balansen, se ditt datoranvändande som en "belöning" när du fixat läxor och liknande.
            Tänk till lite....och då menar jag framåt, lägger du för mycket tid på annat så att du försummar plugget så lär du få svårare att få råd till att köpa häftiga fiskeprylar!

Lycka till, både med plugget och fisket!

Kommentera

haha ja usch för skolarbete får bli o slänga ihop något :P

jag har förmånen/nackdelen att ha lätt o lära mig vilket resulterar i betyg över medianen och ändå ingen plugg så jag har inget att oroa mig för NU men det lir värre nästa år då jag börjar gymnasiet och det blir seriöst :/ hade varit gött o "öva" på att plugga för det är något jag inte kan (inte för att låta kaxig)

bästa hade ju varit om man kan få ihop trollingfiske mete och pluggandet hade ju varit super! haha

tack för svaren!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 181 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art