tips om bra haspelspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips om bra haspelspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips om bra haspelspö

är ganska ny på forumet och fattar inte riktigt hur sökfunktionen fungerar just på detta forum
    hittade inga gamla trådar så jag tänkte skapa en ny
    hej, jag skulle behöva era tips på några bra haspelspön , helst på 9 fot något upp till 60 gr
    jag tänkte använda det till spinn , bombarda, botten mete, lätt båt trolling ,
    pris ej så viktigt bara att det är bra kvalitet,
    var inne hos några handlare kännde på några spön men hittade inget bra , känns lite skummt när han snackar hur bra berkley lightning shock är och vill ha en ca 800-1000 för den och sen kommer man hem och ser att spön ligger på ca 35-40 euro på nätet, så det ganska sjuka prispålägg de gör gämfört med nätet och ex danmark/tyskland/polen/eng,
    uppskattar alla tips

Har ett favoritspö, Fenwick Ironfether 4 delat, ok inte billigt men ett riktigt skönt spö 16-54gr kolla runt om du kan få förra årets modell, det borde finnas i någon av Premium-dealer butikerna, det gick upp med nästan 500kr nu i år.

Jag har det i spinn, årets modell 3500kr men billigare till haspel, tror även du kan hitta förra årets haspel-variant på rea om du ringer runt.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-04-26, 20:10.

Kommentera

jag har ett lightning shock 9 fots 15-40 gram till lita allround fiske.. dock har ja spin spö.. men tycker spöet är mycket bra o väldigt prisvärt.

Kommentera

Kolla in Savagear´s haspelspön, grym kvalitet, lätta och fina, och till rimliga priser!

Finns flera olika serier o modeller så du får känna dig fram till vad som passar dig och dina behov bäst.
        Själv har jag b la ett 8fots Jig-n-Spin 10-40gram som jag kör med till Jiggfisket efter Abborre, Gös och regnbåge m,m.

Kommentera

tack alla som har svarat dör era tips, alla spön som ni rek. är nog jätte bra , men det är nästan sak samma , man får vad man betalar för
          (i de flesta fall)
          blev en daiwa powermesh x till slut
          har lite förkärlek till det märket

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 014 visningar