Pris skillnad!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pris skillnad!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Intressant ämne. Inte tänkt på detta tidigare ens.

Kommentera

Jag har kanske missat om någon har skrivit det innan men hur mkt kostar frakten och tullen om man beställer t.ex. en ambassadeur och lina till den för ungefär 70 dollar?

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
        i usa e det mesta billigt mot Sverige men England ligger fan runt husknuten och jag kollade på ett drennan tenchfloat mk4 i min lokala fiskebutik och dem skulle ha 2499:- i England 90 pund ca 900:- och frakten var ca 300 och ingen risk för moms tull mm.. alltså halva priset och då behöver jag inte ens ta bilen och köpa det utan kommer på posten.. hur kan det va sådan jävla skillnad??
        Då gjorde du ett fynd. Riktpriset i England ligger annars på 140 pund(ca 1500kr) och kan fås i Sverige för 2000kr. Det blir lite fel om man jämför reapris i England med Rek.pris i Sverige.
        Senast ändrad av stefan1; 2011-04-23, 05:03. Anledning: Tillägg

Kommentera

Det finns en anledning till att att många företag flyttar sin tillverkning från sverige till andra länder.
          Sverige är ett höglöneland, det innebär att att allt kostar mer i sverige.
          Tror att momsen i england ligger på ca 12%, hälften mot sverige. Men när jag har jämfört priser i england vs sverige eller europa, har jag inte ansett att det varit värt att importera.
          Endast usa har jag funnit vara ett intressant land när dollarn är låg. Sparade ca 2000 kr på ett bindstäd. När jag däremot skulle bygga spö senast (sage) så fick jag så bra rabatt i sverige att det hade blivit dyrare att importera. Så det är inte alltid billigare utomlands.
          A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
            Då gjorde du ett fynd. Riktpriset i England ligger annars på 140 pund(ca 1500kr) och kan fås i Sverige för 2000kr. Det blir lite fel om man jämför reapris i England med Rek.pris i Sverige.
            Han fick den betydligt billigare utomlands än vad han kunde få den för i Sverige, det som är det viktiga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrille589 Visa inlägg
              Jag har kanske missat om någon har skrivit det innan men hur mkt kostar frakten och tullen om man beställer t.ex. en ambassadeur och lina till den för ungefär 70 dollar?
              tullen är inte så farlig,några procent bara,frakten är annorlunda,många firmor tar numera 40-50% av köpesumman i frakt+förs.
              med en lägsta summa om $ 30-40 många ggr. Finns dock de som tar humant betalt också fortfarande.Sedan har vi ju momsen också...25% till...på både frakten och köpepriset...
              England,Tyskland och Frankrike börjar faktiskt närma sig priserna man får i USA med den starka kronan som råder,Inom EU betalar man ingen moms och tull på grejerna när de tas in utan i det land man köper dom,det ligger alltså på inköpspriset...

Ifrån USA kan jag rekommendera JetCarrier,funkade klockrent för mig sist,tull och moms slipper du dock inte genom dom heller...
              Senast ändrad av byggarn; 2011-04-23, 09:46.
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Brandenburger Visa inlägg
                Han fick den betydligt billigare utomlands än vad han kunde få den för i Sverige, det som är det viktiga.
                Det beror antagligen på att han jämnför fel spön med varandra.

Han har antagligen köpt ett Series 7 Tench/Specimen float och inte det "riktiga" Tenchfloat MK4.

Om inte har han gjort ett superklipp, har dock svårt att tro det.

Ett Tenchfloat MK4 borde kosta ca. 2000 i Sverige. 1500+300=1800. Jag hade inte "sparat" in dom 10%, men alla är vi olika.

Att prisskillnaderna är stora är dock ett faktum. Men metegrejor Sverige vs. England går inte att jämnföra. Sverige är pyttelitet jämnfört med England och alla vet ju hur stor betydelse kvantiteten har för inköpspriserna.

Dessutom har väl UK en lägre moms (har haft iaf) och antagligen billigare arbetskraft?
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  England,Tyskland och Frankrike börjar faktiskt närma sig priserna man får i USA med den starka kronan som råder,Inom EU betalar man ingen moms och tull på grejerna när de tas in utan i det land man köper dom,det ligger alltså på inköpspriset...
                  Kan du rekommendera någon bra sida att beställa ifrån

Kommentera

Ursprungligen postat av Chrille589 Visa inlägg
                    Kan du rekommendera någon bra sida att beställa ifrån
                    http://shop.angel-domaene.de Har bra priser(har inte köpt något själv)

sök på det du vill ha på google.de

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 997 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art