Pris skillnad!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pris skillnad!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pris skillnad!!!

Hej alla pryl-tokiga fiskare är i USA nu och har köpt en abu 5500 c3 rulle för 90 dollar ca 580kr.
    När jag öppnar lådan så står det made in sweden men i Sverige är lägsta priset online 2000kr enligt prisjakt. Nu till frågan hur kan det komma sig att det kostar en tredje del av priset när varan har skickats över hela Atlanten?. När den i Sverige skickas från (tror) Svängsta till konsumenten och höjer priset med 1400. Enligt mig är det inte klokt btw börja inte kommentera att jag kommer att få betala tull för jag tar hem den utan lådan./ skitfiske

Du är i det förlovade landet hel enkelt!

Kommentera

Skatt, moms och sociala avgifter tillkommer i sverige. Bara det blir väl ca halva priset på varan.
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Det jäkliga är att även om du räknar på 70% för sociala avgifter,25% för moms och lägger på ytterligare 50% så är du fortfarande "bara" uppe på 1800 kr...ändå har den handlare som sålde rullen i U.S.A tjänat på de 580 kronorna...

Får hem min Minn-kota Terrova i dag från staterna, slutpris 11 200:- och då har jag betalat tull,moms och frakt på den, ändå hamnar jag under vad de tar för en ren motor i Sverige
        och min är fullutrustad med ekolodsgivare och I-pilot + kabel till lodet och ett quick releasefäste... Visst har vi höga avgifter på varor och tjänster i Sverige,men de Svenska generalagenterna och handlarna lägger på så de nästan storknar på en del priser...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har köpt mina senaste två Shimanpohaspelrullar från USA. I Sverige kostade dom 699kr som billigast (exkl. frakt), fick betala 280 kr inkl frakt från US-fockin-A på Ebay (sprillans ny). Enligt mig är det inget annat än ett kap!
          sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Kommentera

I vissa falla kan de bero på segmentering av en marknad. För att ta exemplet med ABU så är ju det ett känt och respekterat märke i Sverige vilket gör att det går att ta mer betalt här. Men i USA kan det vara ett periferimärke då går det inte att ligga på samma prisnivå.

Kommentera

Jag lider med fiskebutikerna i Sverige. Köpte min senaste vertikalrulle Viento från USA och betalade runt 1000kr inkl moms, tull och frakt. Kostar väl runt 2500kr på det billigaste stället i sverige. Undrar om ens fiskebutikerna får köpa in rullen för under 1000kr...?
              FishBrain - coolaste sportfiskeappen! Finns nu på App Store och Google Play

Kommentera

Ja det är ett riktigt dilemma. Ska man tänka på sin egen plånbok och handla sina prylar från billiga butiker på nätet eller ska man gynna sin lokala fiskebutik? När den sista butiken i stan slår igen så tror jag nog att man saknar den. Men det sådana prisskillnad som det pratas om i tråden så kommer fiskebutikerna att få det svårt. Då måste de kontra med något som inte går att få på nätet.

Kommentera

Ursprungligen postat av lebacon Visa inlägg
                  Jag lider med fiskebutikerna i Sverige. Köpte min senaste vertikalrulle Viento från USA och betalade runt 1000kr inkl moms, tull och frakt. Kostar väl runt 2500kr på det billigaste stället i sverige. Undrar om ens fiskebutikerna får köpa in rullen för under 1000kr...?
                  2000 sek för C3 5500 är i all fall för dyrt. 1499 sek hittar du den för. Vi har 140 € för den. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=187225
                  Många priser på fiskeprylar i USA ligger under grossistpriserna som butikerna köper in dom för i norden.
                  Så man ska nog passa på om man är i USA.
                  Ett eget exempel är mörrumspinnaren som man kan köpa 4 st i butik i USA eller 1 st. från ABU netto...

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                    Skatt, moms och sociala avgifter tillkommer i sverige. Bara det blir väl ca halva priset på varan.
                    Det tror jag de har i Tyskland och England också men där kan man köpa en c3 för ca tusenlappen...
                    Det finns bara ett svar och det är att våra stora grossister Abu, normark och kanske den allra värsta Bios är giriga ockrare som inte fattat att vi lever i en globaliserad värld och efter bara några knapptryck så kan vi få hem ex en rulle för mellan 30-70% billigare..
                    Man kan inte bara skylla på våra höga skatter längre för det motiverar inte prisskillnaderna!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 996 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art