Transport slitage på en Linder. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Transport slitage på en Linder.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Transport slitage på en Linder.

Skaffade en ny Linder förra sommarn. I början körde jag båten på trailer utan någonting mellan båt o spånnband. Det har blivit som mörkt och polerat. Nån som vet hur man fixar till de lite snyggt?? Fult på en spritt ny båt.

Detta är inte lätt att lösa. Har provat att klä spännbanden med diverse material för att slippa de svarta fläckarna, funkar sådär. Det kommer in damm och grus emellan hur man än bär sig åt. Jag har gjort följande: En bräda med måtten 25x70 mm, något längre än båten är bred läggs på tvären över relingen, två klotsar på undersidan ser till att de ligger kvar.
    På brädan läggs spännbandet som sitter i två surrningsöglor nere i trailern, det blir stadigare än om man bara drar bandet runt båt och trailer och krokar ihop bandet.

På de båda ställen bandet ligger an mot båtens utsida har jag med Sikaflex limmat en 1mm aluminiumplåt som jag format efter båtens form. Mått på plåten ca 100x100mm.

Det blir fortfarande svart, mest under brädan på relingens ovansida, men inte så farligt som innan. Plankan styvar också upp båten vilket gör att surrningen sitter bra under transport. Och bandet fladdrar inte heller. Här finns en länk till ett inlägg på min blogg där plankan syns. Det är min kompis båt och han har inte satt dit några plåtar på sin än... men jag har ingen bild på min.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 209 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art