Vart står gäddan just nu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart står gäddan just nu?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart står gäddan just nu?

Lekvikarna har jag hört. Problemet är att jag fiskar i en å och jag vet inte till 100% var gäddan leker. Det finns gott om grundvatten nära mynningen, kan gäddan leka där? Är det troligt?

Om jag omformulerar, är det troligt att gäddan i min å kan finnas nära mynningen såhär dags?

Å: Saxån

Tacksam för alla svar!
    Catch and Release - C&R
    För dina barnbarns skull...

Som med allt fiske, testa. Det kan nog mycket väl stå gädda i en å mynning såhär års.

Kommentera

Jag skulle tro att de flesta gäddorna har lekt klart nu...Så det är inte säkert att man finner dem vid potentiella lekplatser...Dock är det väl aldrig fel att prova? =)

Kommentera

Jag är oxå av den uppfattningen att Gäddorna lekt klart nu. Dessutom börjar det bli för varmt inne i lekvikarna så Gäddorna har gått ut på lite djupare vatten. Kolla djupkurvan utanför lekvikarna och grynnor samt södersidan på öarna.
        Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Tack för all info, provar att meta gädda vid de djupare delarna av mynningen imorrn isåfall.
          Catch and Release - C&R

Kommentera

Vi letade febrilt, skit dåligt fiske igår, lite strömmande vatten sen ut till en fjärd, där brukar det stå riktiga stora bitar, vi fick 3snipor igår på ca 2-3h fisketur riktigt dåligt, vi tror inte de har lekat klart här...eller om de börjat leka överhuvudtaget, var blankt på slutet av fiskefärden inget vak nånstans, inte ens i lekvikarna bubblade de ens, hel dött, vattenet ligger på 8-9C i ytvattnet här i lekvikarna där de lekt förra året t.ex....helt kasst vädret kommer aldrig igång så de kan leka, vissa platser har fisken lekt klart på här

Efter leken brukar det smälla hur mycket som helst där. Men nu ikke så räkna inte bort leken än det är trots allt inte ens Juni än!
            Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

Jag tror att leken är över i min å, men jag vet inte vart de leker. Jag vet att det finns ett ca 5 år gammalt träsk/ sumpmarksområde. Första fisketuren i år så fick jag ett hugg i ån utanför "dammen". nån kilosfisk...

Är det nog med tecken att det bör finnas gädda därikring? Annars sätter jag mig en km från mynningen där det finns fint med betesfisk som slår på morgonen.

Eller så kanske jag rentav plockar betesfisken vid mynningen och arbetar mig successivt mot inlandet :p
              Catch and Release - C&R

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 248 visningar
              1 gilla